MCB 1293 E-type projekt
Re: MCB 1293 E-type projekt
Man söker ju och håller på, Så var det en Mcb 1256 inte höga pengar, och hade 3växlad fot Sachs oh man tänkte om ej dyr slå till, men missa när den gick ut, 6400kr känns ändå relativt billigt.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Roligare var att få hem en yttterkåpa fläkt kyld ifrån 4 växlad, inte så dyr men bra att ha för såna eller växelkåpor saknas på objekt.
Samlar på mig 3-4 växlade delar för nåt lik av LKF man kanske får tag i för ej skadade pengar att bygga på.1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Man jagar bra att ha osv hela tiden med Sachs, tänkte en växelkåpa kan vara bra då det alltid saknas, men den spåra ju i pengar.
Tändning mm finns ju köpa, roliga cylindrar med, växellåda delar men sen tunnar det ut fort men ingen har nåt kåpmässigt.
5-6 växlat är ju så kul
Men nåt helt annat än 3 och 4 växlat, har en chans på en 50S 5växlad, jag vet att de ej är billiga att roa sig med. Dock denna saknar all tändning och ytterkåpor, Just kåpor har sökt så det räcker är inget nån säljer inte ens på Ebay, så de lär svåra att hitta?Tändning mm finns ju köpa, roliga cylindrar med, växellåda delar men sen tunnar det ut fort men ingen har nåt kåpmässigt.
5-6 växlat är ju så kul

-
Jag valde 5vxl till senaste bygget. Vet inte om ja tycker de är mycket dyrare. Helrenoverad och vissa axlar nya. Nu tändning cyl lager osv. Gillar dem motorerna.
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
O såklart V8
Det är inte bara priserna på Tradera som spårar ur, det spårar lätt ur när man börjar trimma mopeder med i mogen ålder.
Jag gjorde ett misslyckat försök med en nytillverkad växelkåpa, men det är rent halvfabrikat och skräp. Letade i åtta månader och hittade en på Tradera för en dryg tusing och det var utan mekanismen, den hade jag redan i bra kondition i en sprucken kåpa. Originaldelar monterar sig nästan själva, så glad som en tok ändå.
Vet inte mycket om storsachsar, men det är trevliga maskiner. Jag kör ju KFS nu och har steget emellan, EKF kvar om jag känner att en uppgradering blir nördvändig.

Jag gjorde ett misslyckat försök med en nytillverkad växelkåpa, men det är rent halvfabrikat och skräp. Letade i åtta månader och hittade en på Tradera för en dryg tusing och det var utan mekanismen, den hade jag redan i bra kondition i en sprucken kåpa. Originaldelar monterar sig nästan själva, så glad som en tok ändå.
Vet inte mycket om storsachsar, men det är trevliga maskiner. Jag kör ju KFS nu och har steget emellan, EKF kvar om jag känner att en uppgradering blir nördvändig.

Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Jag har redan förstått att ny tillverkat ej är hundra, därför man vill ha original.
Jag vet, men det tål att sägas många gånger på forum om dåliga erfarenheter av nytillverkat. Fast jag har en del goda erfarenheter med och det blir väl nån lärdom om vad som kan vara bra eller inte.
Är ju inte allt, är ju att lista ut vad som ej lirar 

Man jagar allt möjligt Sachs relaterat, bevaka en Hercules inte för såna pengar men ändå. 5 växlat skulle vara fint.
Kan ej priser på dem, är 18800kr billigt eller?1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Nu kan jag alls inte storsachs men det såldes nyss en femväxlad motor på Tradera för 16000, så 18800 med en moped får väl anses ok tycker jag. Sen vet dock inte om prisbilden skiljer på olika storsachsar.
Med tanken vad 5-6växlade går för, men alla maskiner man ser till salu har ingen kåpan till svänghjul och drev skydd. Samma i Tyskland med.
Var det växel mekanism till Sachs, tänkte man det kan vara bra att ha.
Men man kunde ju gissa att den skulle bli spurt på slutet, så det blev inget ändå.
Men man kunde ju gissa att den skulle bli spurt på slutet, så det blev inget ändå.
Man kan ju drömma om en 6 växlad Sachs, men 13000 eller 14000kr i köp nu, utan cylinder, kolv, topp och förgasare. Det lär vara ovanliga men när en hel Helcules körbar kostar 18000kr är det lite wtf.
-
Ja har lite 5 växlade. Och rekordet ja sett på tradera va 25,500kr för en 5 vxl. Visst den va renoverad osv men ändå.
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
O såklart V8
Sålde en 5 växlad med två extra cylindrar och toppar på Facebook för 5.000:- för 6-7 år sedan
. Sen visade det sig att "FANI" som var ingraverat i flänsen på ena cylindern tydligen var en värsting trimmare.
//Robban

//Robban