ja då var då stommen lackad på båda sidor
crescent crazy-type
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kändes ju lugnande att veta att den går på..
skulle vara katastrof om det inte skulle funka när den var lackad och klar
eftersom man inte själv tänkt på att kolla det innan jag lämmnade ifrån mig tanken 
ja då var då stommen lackad på båda sidor
alltid något.. <!-- </EdIndex> --></div>
ja då var då stommen lackad på båda sidor
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
dr.novolette
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
musköchrister
- Inlägg: 1518
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har iallafall en nos-tank e-type och den har tunnel som är 10 cm.
sen om dem monterades på f50 vågar jag inte säga,men det är olika detaljnummer. F50 1244 78-80 heter 21241,F50 1294 76-77 heter 21241, dom är på 6,5 liter.men sen finns ju den första som var blå med glasfiberskärmar,kan dom haft e-type tankar kvar som dom ville göra av med? <!-- </EdIndex> --></div>
sen om dem monterades på f50 vågar jag inte säga,men det är olika detaljnummer. F50 1244 78-80 heter 21241,F50 1294 76-77 heter 21241, dom är på 6,5 liter.men sen finns ju den första som var blå med glasfiberskärmar,kan dom haft e-type tankar kvar som dom ville göra av med? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo låter ju faktiskt logiskt
dom ville ju säkert tömma lagren på de gammla tankarna först...innan den nyare gjordes..
<!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->håller ju på att slipa ramen fortfarande..
men värsta jobbet på att ta bort onödig svetsning börjar ju vara gjort nu i alla fall
<!-- </EdIndex> --></div>
<!-- </EdIndex> --></div>fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Okej att det är olika detaljnummer, men jag skulle vilja veta mer. Kan du mäta bredden på din nos e-type tank. Jag måste mäta, men jag har för mig att min F50-76 har samlare tank än min F50gl... <!-- </EdIndex> --></div>musköchrister skrev:jag har iallafall en nos-tank e-type och den har tunnel som är 10 cm.
sen om dem monterades på f50 vågar jag inte säga,men det är olika detaljnummer. F50 1244 78-80 heter 21241,F50 1294 76-77 heter 21241, dom är på 6,5 liter.men sen finns ju den första som var blå med glasfiberskärmar,kan dom haft e-type tankar kvar som dom ville göra av med?
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
musköchrister
- Inlägg: 1518
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har jag provat den bredare tanken(e-typen) på en F50 ram ,och den tar i ramen innan den vilar på gummit som sitter på ramen,så jag skulle nog vilja påstå att den aldrig har suttit på F50.tvärs om funkar eftersom F50 tanken är bredare över tunneln. <!-- </EdIndex> --></div>
-
musköchrister
- Inlägg: 1518
- Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->idag kom den nytillverkade svingaxeln nerdimpande i postlådan
och som alltid ett snyggt jobb av simtus..blir perfekt sedan när det hela ska ihop igen..
den gammla svinaxeln har ju fått bita i gräset så att säga var bara att kapa sönder skiten..
<!-- </EdIndex> --></div>
<!-- </EdIndex> --></div>fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då är då stommen till sadeln så okej den kan bli, målad så blev den ju hyfsad.. 

blir nog skapligt med det nya överdraget och lite nytt skumgummi..
<!-- </EdIndex> --></div>

blir nog skapligt med det nya överdraget och lite nytt skumgummi..
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lägger in en bild på hur den gammla framgaffeln såg ut invändigt oxå..
märklig eller hur... 

ljuddämparen fick sig en omgång oxå så nu ser ju den oxå rätt hygglig ut..
<!-- </EdIndex> --></div>

ljuddämparen fick sig en omgång oxå så nu ser ju den oxå rätt hygglig ut..
<!-- </EdIndex> --></div>fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo den kommer att bli skoj om jag får till den som jag tänkt
blir ju den som kommer att få förtur i planeringarna oxå..
går nog säkert att låna en gulddakke till åhlens showen..så jag kan försöka få till tajpen eftersom det knappast kommer att finnas en likadan..
<!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...