Raketaren skrev:ja de vete i fanken om det är mer gubbvarning än en golden champ.. den är dessutom betydligt ovanligare oxå..
så jag skiter nog fullständigt i vad du tycker kejsaren..
ååh, nu kände jag att jag blev extra sugen på och hjälpa dig med blinkersglasen
.
det verkade du inte så intesserad av innan heller tycker jag..så det är nog bäst du behåller allihop.. får väl leta dem där folk är hyggliga..då kanske man ställer upp och hjälper tillbaka oxå
när har jag varit ohygglig då tycker du <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Försänkningsbrickor?
Är det samma som de du har på rutan?
Kanske kan ha en eller två kvar i massivt utförande.
Kan dock inte kolla på det förrän tidigast i helgen. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
pangerva skrev:Försänkningsbrickor?
Är det samma som de du har på rutan?
Kanske kan ha en eller två kvar i massivt utförande.
Kan dock inte kolla på det förrän tidigast i helgen.
ja typ sådana brickor Pangerva de kan möjligen vara något större men det är den modellen på dem... ska mäta dem kan vara så kallade klädselbrickor samma som man skruvade fast dörrklädslar på bilar med. ...kolla gärna om du har några av dina brickor kvar..ska ju vara två på varje sida..tänkte försöka få loss skärmen så jag kommer åt att borra ut de avdragna skruvarna.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter ju kanon selma.. ska mäta de brickor som sitter kvar innan jag försöker få loss dem är ju övertygad om att dessa oxå går sönder när jag försöker skruva bort skruvarna.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänk bara på att de måste vara massiva om man ska kunna "skruva fast" något. De flesta klädselbrickor är ju idag gjorda av tunn pressad mässingplåt som förnicklats. De går att använda för just klädsel och eller dekoration men inte att skruva fast något med. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
pangerva skrev:Tänk bara på att de måste vara massiva om man ska kunna "skruva fast" något. De flesta klädselbrickor är ju idag gjorda av tunn pressad mässingplåt som förnicklats. De går att använda för just klädsel och eller dekoration men inte att skruva fast något med.
Ett fall för SIMTUS kanske <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm misstänker att originalen oxå är gjorda i samma mjuka material som klädselbrickorna eftersom dom går sönder så lätt.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nädå Niklas tanken är nog god..men tror att de nya brickorna skulle klara lite mera..problemet är de fastrostade skruvarna de demolerar brickorna när man försöker få loss eländet.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har hittat mina sista massiva försänkningsbrickor.
Gjorda för M5 men M6 går i om man accepterar att skruvskallen inte försvinner helt ner i brickan.
Är du intresserad Roger? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har inte hunnit med att mäta diametern på brickorna ännu hur många hade du pangerva..är ju klart sugen på brickorna.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hänt något i helgen med denna vackra moped då?? min monarscoot är lämnad på lackering den. sen jagar ja lite hjul med mera till den. bakhjul köps av pälle. men framhjul har ja ingen än. skall ev kolla på rösebäcken vad han har att erbjuda. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är intresserad av alla 4 brickor pangerva...pm a ett pris på dom till mig..
nä Niklas projektet har stått still hela helgen..har hållit på att *vintra* upp här hemma..rengöring av trädgårdsmaskiner m,m så tiden räckte inte till för mig.. men det bärjar vara klart med det mesta nu så det går att snegla lite lätt på moppen igen.. <!-- </EdIndex> --></div>