<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja-ha....

Ett steg framåt och ett å ett½ bakåt med elen idag

har fått i en ny strömpanel , rensat 90% av alla kopplingar under instr brädan, ny el till lantärnor, motorrumsfläkt, tankmätare, instr-belysning och v-torkare ... mm... ?
Sedan kom jag till tändningslåset,

konstaterade en krypström från startmååtårn (baklänges) på den tjocka vita till själva startläget .
alltså, startmotorn slog inte till , flyttade arbetsplatsen till motorrummet !där sitter två batt ! ok ! och där var det också rena kaoset

hur dom kopplat batterierna och batteriskliljaren är rena mysterin

när båda batt är i koplade så dör batteri 1. 0 ström.. plockar bort batteriskorna på det batteriet och vipps finns ström, batteri 2 funkar hela tiden

och ni skulle se en huvudströmbrytare på mååtårn
Nej, jag orkar inte förklara hur den är inkopplad
Ska se om jag orkar ta nya tag i morgon
Inga bilder på grund av ren frustrasion

<!-- </EdIndex> --></div>