För att se bilder på förgasarna titta på sida 7!

Tack för dina bra svar!Amarace skrev:Hur har du ställt in den?
Lågvarv brukar bero på att bränslet inte är ställt ordentligt (det jag beskrev med att ställa munstyckena).
Annars är ju som jag skrev, ett typiskt problem att inte vakumkolvarna lyfter likadant. Kolla på dom när du gasar försiktigt, dom ska lyfta precis likadant samtidigt, kolla sedan när du gasar till ordentligt, även då ska dom lyfta likadant och samtidigt.
Edit, glömde, du har väl kopplat ström till magnetventilen? Annars kan du inte ställa in den förgasaren som det ska vara. På förgasaren utan ventil är den kanalen öppen, medans på den med magnetventilen så är den stängd om du inte har ström på.
Inte allt men provade att skruva ur blandskruven 1 varv till, är nog 5-6 varv nu, osäker...Amarace skrev:O du justerade om allting? Du måste ju justera om spjäll ("synka") samt ställa om bränslet efter den förutsättning som är nu när den är inkopplad. Kolla även att ventilen fungerar (ska höras tydligen när du kopplar störm på den at den klickar)
Samt kolla vakumkolvarnas funktion.
Ja jag skruvade in dem HELT! sedan ut 1,5 varv ut.Amarace skrev:Stämmer det du skrev så förstår jag att den inte går som den ska.
OM du gjorde som jag sa, alltså utgick från munstyckena jäms med botten och sen sänkte dom 1,5 varv, så innebär det du skrev att munstycket nu är långt över botten = att den borde inte ens gå, så endera skrev du fel, eller så är nål/munstycke dyngslut eller så flödar den över och får bränsle den vägen.
Att jag säger såhär är för att blandningsskruven höjer munstycket när du skruvat ut skruven, sänker munstycket när du skruva in munstycket = Mindre bränsle när man skruvar ut, mer bränsle när man skruvar in.