alf-johan skrev:Pop. du har så rätt mycket gott kom ur 50 talet, såna skor hade vi på 50 talet, med högt skaft( basketboll känga) och jeansen var uppvikta ingefär dubbla slag, på den tiden fick man skrubba jeansen själv, numer är det ju redan gjort. vit t-shirt och röd jacka ala James Dean, då var det lte stil på jeansen, numer ser det ut som alla har skitit på sej, ( får väl fan för detta) men det är min åsikt)
försök hitta byxor som sitter bra om baken, även dom man köper på dressman nuförtiden åker ner och visar halva röven. enda som håller dom uppe är hängslen eller skärp. allt är standaliserat finns inga bra former på jeansen längre.
dom bästa jag haft var ett par byxor jag fick ta över från min brorsa när jag gick i 7an, snubblade med dom och så gick det hål i knät... och dom vart otroligt snygga och stiliga några år senare när dom blev omsydda med 10 tala andra byxor ala punk mode <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag började att köpa jeans på 50 talet då var det Lee Riders som gällde, köpte sådana på 80 talet också, har fortfarande en Lee Riders Jacka kvar , som tyvärr är för Liten nu, riktigt bra grejor <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, för ett tag sedan när jag köpte de andra mopederna så sa jag till mig själv:
"Nu köper jag inga fler innan de här mopederna är färdiga"........
Men jag tycker verkligen att HVA Cornette är en väldigt trevlig och intressant mopedsort, samtidigt som den inte är alltför vanlig,
så jag slog till ändå
Är ju inte miljonär och den högsta vinsten jag har vunnit lotto (trisslott) är 200kr. Men jag kände att jag kunde avvara de 500kr som mopeden kostade ändå <!-- </EdIndex> --></div>