Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av JanneL »

zappafan skrev:Hur man än vänder på det (om man inte är mångmiljonär...) så är det ingen som jag känner som betalar 40.000:- en moped... :shock: :roll:
Räkna på hur mycket pengar du lagt på entusiastfordon i ditt/dina garage så blir det nog mer än 30-40 tusen :lol:
Jag menar alla äger inte en jänkare, mc, moped, båt, fyrhjuling, skoter, som många gör, utan kanske bara ett par mopeder, då kommer summan i ett annat läge. :D
En annan sak som är bra med att det har blivit lite priser på mopparna är att dom "Tål" att renoveras ordentligt utan att man förlora alla pengarna man lagt ner när man säljer.

försökte bara se positivt på höga priser men det kanske inte gick så bra :oops:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Jo helst vill man nog inte tänka på hur mycket Bild man lagt ner på hobbyfordon av olika slag :( ,men nåt nöje ska man ju ha :wink: , men återigen känns det från min sida ändå dyrt att just lägga mycket pengar på Moped/er , kanske mer okey för dom som tjänar en slant på det, men jag är en som behåller grejorna & sällan säljer... ( & trissar upp priser..) :sorry:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag känner igen mig i det du skriver zappa. Jag köper alltför ofta och säljer väääldigt sällan. Så för mig går det helt bort att köpa EN moped för sånna summor. Däremot har jag nog lätt handlat mopeder och delar vissa år till samma summa så jag motsäger mig själv lite.
//Jossan
Josefine Andersson
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Tänk om man räkna alla liter bensin man köpt genom åren till bilarna man åkt runt i helt i onödan..
Vi snackar flera hundratusen... Tur man inte vet vad summan är :oops:
sachsmaster

Inlägg av sachsmaster »

Kolla hur mycket av bensinpriset som är skatt slider_anon.gif
Regimen gillar dig [flirt]

:wink: :wink: :wink:
  • Bild
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

2003-2004 renoverade ja en Cadillac 346 motor för 36k, så ja kunde åka runt å ragga lite å ta några järn..
Jävligt onödigt, men lite kul oxå... :wink:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Att köpa en renoverad moppe för dyra pengar går bort för mig, men att betala samma summa för att lägga ner en massa tid på renovera den själv är hur logiskt som helst.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Micke S skrev:Jag fick mitt MC-kort på köpet i början på 70-talet men hade ingen hoj då..
Jag var sista årsmodellen som fick A "på köpet". Jag hade tagit det ändå, jag fick som snoris åka fram på tanken på farsans 500 så redan där blev jag skadad.
Jag kan inte tänka mig en sommar utan hoj, så länge jag kan/orkar kommer jag nog att ha en stor moped.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

[/img]
Raketsport skrev:Visa bilder från blocket:
Är det en bild - högerklicka på bilden, välj kopiera bildadress och sen klistrar du in den här. Gärna med Bild bakom så visas bilden direkt
Har annonsen flera bilder - klicka först på annonsbildens Visa alla bilder sen gör du som ovan med utvald bild.
Bild

Få se om detta funkar? Måste öva, och just denna annons där dom dessutom lånat bilden nånstans ifrån passade bra på nåt sätt..
Även om Hynboholm hann före thumb_up
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Hmmm, det där var ju onödigt :D
Nu fick jag ett sug å renovera GLX:en trots tidsbrist...
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

Raketsport skrev:Att köpa en renoverad moppe för dyra pengar går bort för mig, men att betala samma summa för att lägga ner en massa tid på renovera den själv är hur logiskt som helst.
100% rätt resonerat... slider_score.gif
Har "ett antal" objekt ståendes..mc, moppar scooter mm.
Till detta ett antal noga uppmärkta kartonger med till dem inköpta reservdelar..
Just nu läggs nog mer tid på "skaffa delar" än "använda delar" slider_anon.gif

Om man ser objekten som långtidsprojekt så brukar "res dels kontot " inte bli så högt.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Hasse skrev:
Micke S skrev:Jag fick mitt MC-kort på köpet i början på 70-talet men hade ingen hoj då..
Jag var sista årsmodellen som fick A "på köpet". Jag hade tagit det ändå, jag fick som snoris åka fram på tanken på farsans 500 så redan där blev jag skadad.
Jag kan inte tänka mig en sommar utan hoj, så länge jag kan/orkar kommer jag nog att ha en stor moped.
Ja nu när solen har börjat visa sig går det inte en dag utan att tanken snuddar vid kommande hojåkning :D
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

När jag tatt en mc tur ibland så blir man ju jättetaggad att ta hojkort. Problemet är att det tar för mycket tid.. Speciellt sugen blir jag efter att ha kört brorsans VN :)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Baronen skrev:När jag tatt en mc tur ibland så blir man ju jättetaggad att ta hojkort. Problemet är att det tar för mycket tid.. Speciellt sugen blir jag efter att ha kört brorsans VN :)
Det tar inte lång tid att plöja igenom teori och ta några körlektioner så att man vet exakt vilka moment det är i uppkörningen och har fått testa på dem. Om du sedan kör trimmad moppe, vilket gud förbjude, så kommer du betydligt lindrigare undan genom att du har behörighet för MC. Så du kan gå på plus redan efter det första obokade mötet med Harry H.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar