Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av Hynboholm »

zappafan skrev::shaking shocked: :wtf: :Stop_:
Börjar närma sig samma kilopris som fina jänkare.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja om inte värre t.o.m. Men här handlar det om bland det yppersta som har lämnat en monteringslina och inte ett rostigt bilvrak med allt tvärslut. Så köparen blir säkert nöjd även om den kostar 50 eller mer. Lite ordentligt trim på den där så blir den rolig att köra också.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Ja då är det sant som dom säger - Sverige är ett rikt land...
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Micke S skrev:40 k vallen sprängd, Det ska bli kul att se vilket pris det landar på :shock:
Priset blev 45200:- :!:
(Och nästan 28000 besökare...) :shock:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Roligt att intresset för gamla moppar är så stort att det i extremfall betalas så höga priser för unika exemplar. Hur mycket pengar folk vill betala för saker de vill ha är ju väldigt individuellt men jag tror att det kommer att vara en fortsatt mycket stark prisutveckling på moppar genom att intresset är så stort. En handritad skiss som hamnar i ett bankfack kan utan vidare kosta flera 100 tusen och det finns inget som gör att den måste ha ett högre värde än en gammal moppe.

Det visar att ingen behöver vara rädd att prova på att skaffa och köra moppe. Oavsett om man köper en moppe för någon tusing eller mycket dyrare så är det inget som behöver ställas undan och bli oanvänt om det inte känns rätt. En annan sak är också att om man inte känner attt man måste försöka spränga ljudvallen så är det precis lika kul att köra med en jättebillig moppe som med Zundappen som nu såldes för 45000.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Micke S skrev: för unika exemplar.
Zundapp??? :not_a_clue:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja eller MCB, Puch, Kreidler eller precis vad som helst som är i gott skick. Då blir priset med all rätt högre än för skabbiga exemplar.

När man ensidigt börjar kritisera ett visst fabrikat (eller folkslag m.m.) är det en fullt normal fast primitiv reaktion, man känner sig hotad på något sätt. Som att t.ex. falla i social ranking eller få det sämre på ett eller annat vis eller att det man har blir mindre värt än man önskar. Om man bryr sig om sådant. Då är det bara naturligt att gå i försvar genom att använda den väl beprävade metoden att anfall är bästa försvar. Men en Zundapp utgör ett precis lika litet hot som en person skulle göra bara för att den kommer från ett annat land. Så det är bortkastad energi annat än om man vill hissa det egna märket men det kräver lite mer som t.ex. att föregå med gott exempel.

Det menar jag förstås inte att du inte gör, tvärtom, du står själv för dina åsikter och det räcker långt. Texten ovan är bara en generell fundering.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Jo jag håller med det blir tjatigt att hacka på ett märke, men visst måste Zundapp & Puch vara vanligaste "märket" i Sverige? & i min inskränkta moppevärld tycker jag tex. dapparna i slutet av 60-talet & nyare är mer på gränsen till motorcykel än moped 8) & därmed gör jag bokslut att någonsin mer klanka ner på något märke, eller människa nåt mer... :thumb:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

zappafan skrev: & därmed gör jag bokslut att någonsin mer klanka ner på något märke, eller människa nåt mer... :thumb:
Haha! Vi får väl se... :mrgreen:

Skillnaden mot dom andra dyrgriparna var ju att denna var renoverad, dom brukar ju inte stå lika högt som en orörd.
Men grattis till han som köpte! Nu har han köpt sin första grej på Tradera och fin var den också! :wink:
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

Hynboholm skrev:
zappafan skrev:Skillnaden mot dom andra dyrgriparna var ju att denna var renoverad, dom brukar ju inte stå lika högt som en orörd.
Men grattis till han som köpte! Nu har han köpt sin första grej på Tradera och fin var den också! :wink:
Denna var väl renoverad med originaldelar och då är den ju re-noverad. Dvs "återställd till nyskick"

Inom antik-bilbranschen diskuterar man mycket om hur mycket nytillverkat ( ej nödv vis original) som man kan tillåta på ett "renoverat" fordon för att uppsrunget skall vara godkänt..
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

zappafan skrev:därmed gör jag bokslut att någonsin mer klanka ner på något märke, eller människa nåt mer... :thumb:

:roll: GOD JUL
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Hasse skrev:
zappafan skrev:därmed gör jag bokslut att någonsin mer klanka ner på något märke, eller människa nåt mer... :thumb:

:roll: GOD JUL

:mutt:
HSE

Inlägg av HSE »

Såg att det var en "plåtbanan" till salu för 25K sek. Har alltid önskat mig en sådan och jag har råd men det tar ändå emot, jag har redan för många moppar och som frugan säger, jag kan bara köra en i taget :roll: Så det får nog räcka med det jag har nu.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

HSE skrev:Såg att det var en "plåtbanan" till salu för 25K sek. Har alltid önskat mig en sådan och jag har råd men det tar ändå emot
Ja jag har nu lärt mig att det där är ju ingenting för en moped, så det är bara å köp.... :nod:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

zappafan skrev:
HSE skrev:Såg att det var en "plåtbanan" till salu för 25K sek. Har alltid önskat mig en sådan och jag har råd men det tar ändå emot
Ja jag har nu lärt mig att det där är ju ingenting för en moped, så det är bara å köp.... :nod:
:lol:
Plåtbananen är riktigt udda, men jag kan ändå inte tycka den är snygg.
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar