Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av billykid »

Hynboholm skrev:Mer dyrgripar... En Golden Champ gick för 29255:- förut på Tradera.

http://www.tradera.com/item/302481/2522 ... champ-1255 8)
.
.
Hmm jag såg den med....Hmmm säjer jag bra..... :?
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Om det är nån som söker framlampa till sin Golden Champ kan jag tipsa om att det är exakt samma lampa som till en del Mustanger.

här finns en :D

http://www.tradera.com/item/340917/252762130/framlampa
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Sitter på DBS Pantern också :)
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Läcker och jättefin moppe men fanken vad dyra moppar börjar bli (20 tusen) :shock:

Bara att vinkla om eller byta sadeln och korta ner vajrar och avgasystem så skulle den bli kanonbra. Jag har börjat få upp ögonen för att Mamba nog är en ganska trevlig moppe med stor potential. Lite av en stuntmoppe om det sitter bra grejor på :P

http://www.blocket.se/vastmanland/Musta ... 3.htm?aw=1
Bilagor
6327943318.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

Micke S skrev:Läcker och jättefin moppe men fanken vad dyra moppar börjar bli (20 tusen) :shock:
1
Kan vi då konstatera att det utkristalliserats tvenne kategorier av "moppelovers"
De som tycker det är kul äga och renovera gamla moppar och är jättelyckliga över det?
och
de som hostar upp en tunna guld och köper sig denna lycka?

Ok det ÄR OT..jag vet..
HSE

Inlägg av HSE »

OutbackJack skrev:
Micke S skrev:Läcker och jättefin moppe men fanken vad dyra moppar börjar bli (20 tusen) :shock:
1
Kan vi då konstatera att det utkristalliserats tvenne kategorier av "moppelovers"
De som tycker det är kul äga och renovera gamla moppar och är jättelyckliga över det?
och
de som hostar upp en tunna guld och köper sig denna lycka?

Ok det ÄR OT..jag vet..
Vanligt i alla kretsar, såg samma sak när jag var som mest aktiv med modellflyget. En del var fantastiskt fina på att bygga flygplan men kunde nätt och jämt starta och landa och en del flög fatastiskt bra men föredrog att köpa färdigbyggda modeller. Jag låg väl någonstans mitt i mellan, jag passade ofta på att köpa färdigbyggda plan när någon i byggänget ville sälja, de flygplanen hade inte varit i luften många timmar om man säger så :D För min del var det roligare att flyga än bygga... Nu är det mest A.R F. eller P.N.F. som gäller ( plug and fly).
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Dök upp tre fina Mustang Mamba på väldigt kort tid på blocket häromdan.
Prisklasserna var 15000;. 18000:- och denna ovan för 9000:- som nästan såg finare ut än om andra två,
men just då var den ovan till salu på en annan ort..

En stor fördel har dom tillsammans med Crescent Compact, sällan bucklor i tanken :mrgreen:

Bromsarna däremot.. minns dom som väldigt dåliga!
Kan förstås ha berott på ungdomligt oförstånd, hellre köpa trimdelar än bromsbackar.
Få se om man blivit klokare med åren, då det står en Mamba i garaget.
Ja det blev en sån också då man ju vill ha nånting "närodlat" också :D
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

TolvNollNio skrev:Dök upp tre fina Mustang Mamba på väldigt kort tid på blocket häromdan.
Prisklasserna var 15000;. 18000:- och denna ovan för 9000:- som nästan såg finare ut än om andra två,
men just då var den ovan till salu på en annan ort..

En stor fördel har dom tillsammans med Crescent Compact, sällan bucklor i tanken :mrgreen:

Bromsarna däremot.. minns dom som väldigt dåliga!
Kan förstås ha berott på ungdomligt oförstånd, hellre köpa trimdelar än bromsbackar.
Få se om man blivit klokare med åren, då det står en Mamba i garaget.
Ja det blev en sån också då man ju vill ha nånting "närodlat" också :D
För 9 tusen hade jag slagit till direkt och försvarat det med att en sådan där tar ju nästan ingen plats :D
Sedan hade det blivit lite roligt göra med att få sprutt på den (motorbyte m.m) och som du säger ordna till bra bromsar. Gärna en skivbroms för en stor trumbroms hur bra de än är kanske ser knasigt ut på en Mamba. Eller så gör det inte det men bra bromsar är ett måste för att våga stå på lite.

Den där Mamban du har i garaget är det verkligen nödvändigt att behålla den? :D
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Micke S skrev: Den där Mamban du har i garaget är det verkligen nödvändigt att behålla den? :D
Äh, den är det ingen brådska att sälja.
Tar så lite plats :wink: :D

Sen om det var ett anfall av nostalgi att köpa den, det vete f-
Nog mer att man vill se om den verkligen gick så fort som man då inbillade sig, skulle tro cylindern motsvarade en 50cc Minitherm sen var förgaseriet en 15mm Bing så allt utom ljuddämparen såg orginal ut.
Ljuddämparen var en sån som jag tror Pnilz har på nån Puch? Crosstyp som var populär början på 80-talet.
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Det gör du rätt i som behåller den. Jag har ju ett annat intressant projekt som ska grejas först som jag känner mycket för. Den blå KS50:an. Målet är att den ska bli klar till backtävlingen i E-tuna men det är inget måste. Kör jag med den svarta då så vet jag att jag vinner och hur roligt är det :mrgreen:

Allvarlig, den svarta har ju bara 66 cc (från den röda Zundappen som jag sålde) och det kommer inte att räcka denna gång. Fast det roliga är ju att vara med och om det går bra eller inte spelar absolut ingen roll.
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Ägde en Mamba för ett tag sen, två tidigare ägare, orginalmotor och orört skick för övrigt.
Blev förvånad att den var så vinglig att köra om man jämför med Compacten. Den gick som en orm på vägen i jämförelse, kändes som att vinkeln på framgaffeln var fel. Så heder åt de som åker 70+km/h på en sån med orginal chassiet :lol:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja det är nog skitvekt på flera punkter. Men gaffeln går ju att byta till en bättre och svingen går att styva upp rejält eller byta ut den också. Moderna Kina-crossar kostar bara 2-3 tusen så man skulle kunna köpa en ny sådan så har man de grejorna och även bromsar och kanske annat som behövs. De har ju ofta för små hjul på minicrossarna men det är bara ett ekra upp rätt fälg på crossnaven så är det löst.

http://www.superbilligt.se/cross-mc/cross-fiddy-offroad
Bilagor
14481_4_9004.JPG
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor

Inlägg av JoNo »

Jo d går ju, en kompis håller på med en galen skapelse.
Grunden är en Monarscoot i sämre skick som blivit utrustad med hjul och fram/bak fjädring från en större fiddy. Den är sen krönt med en renoverad KS100 motor.
Han tyckte själv att det började gå lite väl fort när den varvade ur på fyran :shock: :lol:
Bilagor
~9299938.JPG
~9299938.JPG (40.12 KiB) Visad 2895 gånger
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

45000:- verkade vara i högsta laget som startbud...
Denna blev osåld.
Fast det kan ju vara lite dålig tajming också, det är väl knappast rimligt att det säljs en dyr Zündapp varje vecka...

http://www.tradera.com/item/302483/2520 ... p-ks-50-72
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Jasså. Jag var rätt säker på att Zappa-Fan skulle slå till på den där :D
Skriv svar