Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter som lasse väss kan laga mat =D blev lite sugen nu, fast jag gärna inte äter lax (5år som sushikock gör dig inte sugen på lax)

När jag kom ut från resturangskolan köpte jag några globalknivar, sen några år senare sålde de ut globalknivar på netto för 500kr

Och för 500kr är dom värda (för de större)
Men nu har jag G2 som en slit och släng kniv (mr slave)
Resten av knivarna jag använder är en vitronox skalkniv och en shiro kamo kockkniv på 25cm och en nakiri på 16cm <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För att skära Hällströms Falukorv, behövs en redig Morakniv, sen är det bara å ÄT :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har tillverkat min pookå själv, av en sparkmed. Hade den i glöden i förra pannan och smidde. Den har t.o.m blodskåra. Bladet ca 25 cm och skaft i panga panga. :wink: Sådan kniv måste man ha när man är finne. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag har tillverkat min pookå själv, av en sparkmed. Hade den i glöden i förra pannan och smidde. Den har t.o.m blodskåra. Bladet ca 25 cm och skaft i panga panga. :wink: Sådan kniv måste man ha när man är finne. :D
Men då har jag nått kul (på tal om knivar och finnar) Har en "typ" Morakniv tillverkad av stålet av en Rysk stridsvagn ! tillverkad 1941 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Halvars skrev:För att skära Hällströms Falukorv, behövs en redig Morakniv, sen är det bara å ÄT :!:
En Hällströmare BRYTER man av :lol: (I allafall i fiskeslogbodarna) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

reggaefisken skrev:Låter som lasse väss kan laga mat =D blev lite sugen nu, fast jag gärna inte äter lax (5år som sushikock gör dig inte sugen på lax)
Fråga MORA IK (Icehokey laget om jag kan laga mat (Ex pannkakor)
Året ? 2007/8 fixade frun & jag upp marschvikten på Moras spelare så ordentligt att dom åkte ned i en lägre serie :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse var det verkligen marschvikten och inte matchvikten <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

Raketsport skrev:
bjo skrev:Köpte denna cykel på auktion idag, 400 spänn, billigt/dyrt?
En Crescent Strömlinje 247 från 40-talet! 400 spänn är inget att säga om.
Broschyrbild fr. 1941. Tror din är något senare.
Bild
Låter bra de, blir nu att rusta upp den bara. Verkar komplett, men blir troligtvis en Brooks sadel, ny kedja och nya däck. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vet om en sådan cykel som står. kanske skulle köpa den? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:Jag har tillverkat min pookå själv, av en sparkmed. Hade den i glöden i förra pannan och smidde. Den har t.o.m blodskåra. Bladet ca 25 cm och skaft i panga panga. :wink: Sådan kniv måste man ha när man är finne. :D
Jag har en kniv som det står J.Marttinen Finland, på :D köpte den i Fatmomakke 1980, har den alltid när jag går i skogen eller mekar.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->råkade på en liten samling moppepryttlar idag...kunde ju inte låta bli att inhandla det hela rasket...de va ju allt eller inget... :wink:

en st crescent F-50 gissar på 76 a eftersom den har plastskärmarna..sitter dock fel motor på den.. :)

en st crescent kromstockholmare..1289 a kräver dock mycket kärlek saknar en hygglig bakfälg...sedan behöver den ju en del annat oxå.. :lol:

2 st trampcyklar..vet dock inte modell..har ju inte hämtat hem dem ännu..

och några lådor med diverse sachsprylar...isärplockad f-50 motor bl.a och en saxonette motor...har ju inte hunnit inventera prylarna riktigt ännu.. :wink:

så här ser f50 in ut..

Bild

en *ratig* 1289 a... :)

Bild

saxonettmotor...

Bild

några lådor med sachsprylar, det mesta till en f-50 i motor ligger där + en del annat smått å gott... :wink:

Bild

här packas det ur bilen lite hemmavid... :)

Bild

mopparna och cyklarna hämtas hem till veckan när jag har med mig släpet... 8)

en bild på de två cyklarna...lite osäker på vad det är för märke på dem..blir nog till salu misstänker jag... :P fanns även en låda i uthuset brevid cyklarna med diverse även den ohämtad..

Bild

blir till att kika lite i lådorna under morgondagen... :D <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul fynd (Braattha) Men inte var det så mkt krom på 08:an :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Lasse väss skrev:Kul fynd (Braattha) Men inte var det så mkt krom på 08:an :shock:
ha-ha näää det mesta består ju av spraylack...men nåt ska det bli av den i allafall...får se om det finns nån krom kvar under färgen.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Raketaren skrev:råkade på en liten samling moppepryttlar idag...

Hur mycket fick du betalt för å ta reda på det där?? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Hasse skrev:
Raketaren skrev:råkade på en liten samling moppepryttlar idag...

Hur mycket fick du betalt för å ta reda på det där?? :lol:
fick ju en zündapp för att ta emot det...men den slängde jag direkt i skogsbrynet.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar