Re: 56:ans motor och mekartråd
Re: 56:ans motor och mekartråd
Finns ingen automatisk justering, du kan justera lite med co-skruven, men det brukar bara räcka till runt 35-40% inblandning, sen måste du sänka styrtrycket för att "feta" på mer.
Re: 56:ans motor och mekartråd
Om du ska beställa delar lite billigare kan du pröva mister-auto.se . K-jet kan krångla något fruktansvärt om man inte vet vad man gör. Är du säker på att det är k-jet och inte Ke-jet?
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: 56:ans motor och mekartråd
............
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 00:11, redigerad totalt 1 gång.
Re: 56:ans motor och mekartråd
..........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 00:11, redigerad totalt 2 gånger.
Re: 56:ans motor och mekartråd
Oj.. Ska du verkligen ta den där i bruk? Tror det kommer kosta betydligt mer än det smakar.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: 56:ans motor och mekartråd
nä det behöver inte bli dyrt. 5cylindriga audi har ju varit populärt i rally, så det finns säkert mycket prylar som blivit över där.
konsten är bara att hitta dom.
audiforum?
erlan
konsten är bara att hitta dom.
audiforum?
erlan
Re: 56:ans motor och mekartråd
..........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 00:11, redigerad totalt 1 gång.
Re: 56:ans motor och mekartråd
.........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 00:10, redigerad totalt 1 gång.
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
Re: 56:ans motor och mekartråd
Ska du sälja en sån eminent bil helt plötsligt? återigen ventiltickandet är åxå helt "normalt", förre detta audi-polaren brukade skylla på att oljan var fel..... 

Re: 56:ans motor och mekartråd
...........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 00:10, redigerad totalt 1 gång.
Re: 56:ans motor och mekartråd
Klar jag ska sälja den det är det som är meningenzappafan skrev:Ska du sälja en sån eminent bil helt plötsligt? återigen ventiltickandet är åxå helt "normalt", förre detta audi-polaren brukade skylla på att oljan var fel.....

Audi 100:an är för stor för mej, jag är egentligen småbilsfantast

Jo, oljan kan det vara för jag har kört alla mina bilar på oljan från det där reservelverket med BM 1113 motorn så det är förmodligen nån gammal lastbils- eller traktorolja. Det var 60 liter i den motorn så jag har mer än en 20 liters hink kvar

En sån bil som Audi 100:an ska man nog ha en mer modernare olja i typ halvsyntet eller helsyntet men den gick bra på den gamla oljan så länge jag körde med bilen. Lite trög på vintern kanske men sånt får man räkna med. Finns ingen motorvärmare där.
Re: 56:ans motor och mekartråd
Aha, nu ser jag att ventiltickandet är helt normalt och då får man ju berätta det för eventuell köpare 

Re: 56:ans motor och mekartråd
Det ska va så på den årsmodellen hett det ju förr.... 

- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Re: 56:ans motor och mekartråd
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Re: 56:ans motor och mekartråd
..........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 00:09, redigerad totalt 1 gång.