övrigt
Re: övrigt
Sommarskador kan orsaka fortkörning med motorfordon ?
Mer förstånd än kärlek & pengar
Dt50r har fått stå mest i januari och februari och i mars månad har det inte blivit nån körning än med dt50r
Kör med halvöppen hjälm mest (motocross hjälm) bra skydd för ansiktet och så går det inte i mera än i 45km\h mest sommartid i trafiken p.g av olycksrisken,blir mest i frånkörd överallt på vägnätet .får mest se vad andra har för reggnr innan dom försvinner i fjärran framför en.har växt i från trimning + att jag är bränd på trimning numera.motocross hjälm går bra upp till max 90km\h och det gör ju aldrig eu-mopeder i hastighet för det gör ju bara lätta motorcyklar.man kommer ju närmare naturen med en motocross hjälm än med en integral hjälm
Jag testade med öppen hjälm några gånger på hoj förra året. Men det sämre skyddet tillsammans med att bli bombarderad av insekter gjorde att jag slutade använda den. 1500 spänn var det nog som kastades bort på den läxan. 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Men.jag pratar om motocross hjälm +crossglasögon ,inte jet hjälm .med jet hjälm behöver man inte äta utan tvångsmatas man med insekter medans man kör.det slipper man med motocross hjälm
Men.vi har olika erfarenheter av hjälmar. Äta insekter prövade jag redan på 70-talet via mopedkörning.det var inte kul ?marklundt skrev:Men.jag pratar om motocross hjälm +crossglasögon ,inte jet hjälm .med jet hjälm behöver man inte äta utan tvångsmatas man med insekter medans man kör.det slipper man med motocross hjälm
Sommarskador är så smärtsamma att det blir svårt köra lagligt speciellt utanför skolor och badplattsermarklundt skrev:Sommarskador kan orsaka fortkörning med motorfordon ?
Det finns inte lika mycket insekter här sommartid eller så har insekterna lärt sig trafikvett här för jag har inga problem med insekter längre ?marklundt skrev:Men.vi har olika erfarenheter av hjälmar. Äta insekter prövade jag redan på 70-talet via mopedkörning.det var inte kul ?marklundt skrev:Men.jag pratar om motocross hjälm +crossglasögon ,inte jet hjälm .med jet hjälm behöver man inte äta utan tvångsmatas man med insekter medans man kör.det slipper man med motocross hjälm
Insekterna brukar t.o.m åka snålskjutts på moppen har jag märktmarklundt skrev:Det finns inte lika mycket insekter här sommartid eller så har insekterna lärt sig trafikvett här för jag har inga problem med insekter längre ?marklundt skrev:Men.vi har olika erfarenheter av hjälmar. Äta insekter prövade jag redan på 70-talet via mopedkörning.det var inte kul ?marklundt skrev:Men.jag pratar om motocross hjälm +crossglasögon ,inte jet hjälm .med jet hjälm behöver man inte äta utan tvångsmatas man med insekter medans man kör.det slipper man med motocross hjälm
Bero på om mp inför kilometerskatt på mopeder
marklundt skrev:Men.jag pratar om motocross hjälm +crossglasögon ,inte jet hjälm .med jet hjälm behöver man inte äta utan tvångsmatas man med insekter medans man kör.det slipper man med motocross hjälm

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Jag börjar tvivla på att jag har 2,82hkr i motoreffekt som det står i regg beviset ,jag har nog bara 1,36hkr och lite mera varv bara för 2010årsmodell av yamaha dt50r går inte ett dugg bättre än 2004årsmodell av yamaha dt50r p.g av en viss avgasplugg i delningen i avgaskröken uppför backarna och i motvind sommartid i trafiken.din åsikt ?
Det är bara 4 saker som skiljer 2010årsmodell av yamaha dt50r från 2004årsmodell av yamaha dt50r och det är värmeskydd,främre bromsskiva,kedjestyrare samt bakdrev,annars är det samma eu-moped yamaha dt50r modell hela tiden.din åsikt ?
Ramen på yamaha dt50r är i hårdlackerat blötjärn.din åsikt om det ?