Kom på en sak till.
Jag har en känsla av att vi inbitna mopedister som varit med ett tag och har köpt delar på tradera, inte skulle buda lika högt som nyblivna veteranmopedister. Vi veteraner i hobbyn chockas ständigt av slutpriser nu för tiden. Eller kanske är de nyskapade traderakonton för att inte alla i moppesverige ska veta vem man är och vad man betalat för moppen.
Hur som helst, huvudsaken är att köparen känner sig nöjd med vad han betalat. Bulvanteorier var aktulla redan då mopparna kostade en 1000lapp på tradera
igasen skrev:Det vore väldigt ologiskt, det är ju han som fått betala ett högre pris....
Om man ska spekulera om bulvaner så är det egentligen lika ologiskt att en ev. bulvan aldrig står som vinnande. Han har ju ingen aning om hur högt den riktiga budgivaren är villig att gå och bör därför vinna budgivningen emellanåt.
Sant. Det är bara det att om Adde6 märker att budet stannar på 40100 kr och säljaren får panik då han förväntat sig 55-60000 kr, så skapar han Hemi63 för att successivt höja budet. Det som talar mot min konspiration är att Adde6 höjer budet så pass lite 2 min före auktionens slut.
Alltid kul med konspirationsteorier
Det ser ut som den markerar revir genom att gå ner på knä
Bilagor
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018