Edit: Försvann snabbt! Det var en skapligt fin Kreidler RMC 6,25 Hk för 23000:-
/S
Det blev inget köp av denna Kreidler.
Beskrivningen av moppen stod långt ifrån det verkliga skicket bla så frågade jag särskilt om tanken vart bulig, vilket säljaren sa att den inte var, det första jag såg när jag kom dit var minst 5 bulor i tanken !!!
Hade dessutom frågat om moppen vart komplett, vilket den ju var enligt säljaren, men så vart ej fallet, det saknades pakethållare....
Allt annat skulle fungera, utan varvräknaren sade säljaren, men när jag skulle testköra så fungerade INGENTING, inget ljus, hastighetsmätare, tuta, dvs inget !!
Ett stort rosthål i bakskärmen, bulig framskärm och ett hål i ankskärten förgyllde intrycket, tillsammans med den "nya" Kina Bing förgasaren...
Fan vad trött man blir.
30 mil helt i onödan
Over and out..
/S
Tråkigt.
Att det inte var ett toppex syntes ju, men man bör ju kunna få ärliga svar på dom frågor man ställer.
Man tycker ju att ett erfaret företag som Moppehörnan ska kunna sköta detta lite bättre.
Vad säger Janne L (eller annan expertis) om denna Golden Champ: http://www.blocket.se/lund/Crescent_Gol ... a=23_7&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
(Försökte låna bild från blocket men lyckades inte.)
Är den 100% som den ska se ut förutom det som påpekas i annonsen?
Då kanske den kunde duga som ersättare för generalrasade 1209:an
Motorbytet ser inte alls tokigt ut och den borde gå ganska bra för off-road köring med 125 CC och 12,5 hp.
Vill man ha bättre grejor finns ju alltid Zundapp
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Nä. Var bara tillfälligt solsting! Så du kan ta över budgivningen
Men visst är det märkligt man hellre köper något risigt och gör vid,
än köper en hyfsat fin som i slutänden kostat mindre än den renoverade.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018