Det lutar nog åt att den har varit med om något och åkt på en snoksmäll
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Gabbe skrev:Är det bilden som luras eller har denna KS50 felaktig framgaffelvinkel?
Det är ju inte direkt ovanligt att gaffelns infästning blivit stukad.
Standard Zundapp framgaffel knäckning om man kört in i en vägg eller liknande. Konstigt att man inte byter gaffel rören innan man sätter ut en moppe för 30 tusen i "mycket bra skick".
Det ser lite kul ut, som en häst som tvärstannar så att överkroppen åker fram
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Gabbe skrev:Är det bilden som luras eller har denna KS50 felaktig framgaffelvinkel?
Det är ju inte direkt ovanligt att gaffelns infästning blivit stukad.
Standard Zundapp framgaffel knäckning om man kört in i en vägg eller liknande. Konstigt att man inte byter gaffel rören innan man sätter ut en moppe för 30 tusen i "mycket bra skick".
Min första och enda KS50 såg ut sådär efter jag kört av bakskärm på vw T 1, ramen vek sig bakom tanken............
Lustigt alltså mopeder har blivit bra dyra och nu menar jag inte topprenoverade eller perfekt original!! Utan rena objekt eller bruksmopeder! Har själv ute en Compact ett objekt tvåväxlad med rejält glappig motor. Men hyfsat komplett en bra och lagom vinterpyssel.. Nu har jag ändå pyssel för två år redan och inte blir det bättre när jag i helgen åker handlar en skoterett åxå.. Så tänkte den ena compakten får ryka till behövande, räcker med en sådan ändå.Gick in nu tittade hade inte satt något reservationspris och tänkte bör i alla fall få 1-1500kr för den jösses alltså den var uppe 2650!! Visst har man motor kan man få en duglig bruksmoped till bra pris men planerar man lite mer då kommer ändå slutnotan passera vad en fin kostar!! Menar en 2växlad compact måste ändå vara en av de vanligare mopederna! Men dumt gnälla när man är på denna sidan för en gång skull!! Ska ju ändå lägga en bra bit högre för mitt nästa planerade köp men då känns ju en skoterett lite mer udda än en compakt men är väl bara som så att man inte hänger med i svängarna och compacten blivit efterfrågade!! Är i alla fall skitkuliga att köra..