Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Brantek

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Brantek »

28 grader både ute och inne just nu, hade sett fram emot en sväng på Framen ikväll, men frun åker iväg och lämnar mig hemma med hundvalpen...
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

56:an skrev:Sätt dej på Mustangen och ge dig ut på en ridtur så blir du snart svalkad :D
Tog dej på orden och i dag grenslade jag den vilda, frustande och otämjda Mustangen.[motorbike]

Motorn startade med ett vrål. Jag petade in ettan, släppte kopplingshandtaget, vred gasrullen i botten och med vilt spinnande bakdäck for jag fram längs vägen i ett blått rökmoln. Slängde snabbt i tvåan och Mustangen stegrade sig tvärt, all kraft krävdes för att hålla sig fast i styrdonet. Med berått mod tryckte jag bestämt i trean. Med vitnande knogar höll jag ett krampaktigt grepp om styrdonet och innan jag visste ordet av var jag uppe i en hisnande hastighet och tunnelseendet blev ett faktum... :shock:
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

tompas11 skrev:..... och innan jag visste ordet av var jag uppe i en hisnande hastighet och tunnelseendet blev ett faktum... :shock:
Mach 1 :shock:

Bild
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

32 grader som mest idag... :sol: Nu endast 27 grader (åtta på kvällen)
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

Jag vände mig om och kollade termometern utanför köksfönstret och den visar 22 grader så ska man ut och cykla ikväll så är det jacka på och en tröja fastspänd på pakethållaren :lol:

Men jag tror det blir lite meka monarscoot istället, kan väl inte vara bättre läge för det nu när solen börjar gå ner och det är så där lagom skönt utomhus :D
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Och nu går SMHI ut med en klass 2 varning för höga temperaturer. cocos_acc.gif
Detta är ju rent löjligt. Om temperaturen översteg 40 grader så kunde det möjligtvis vara på sin plats, men temp runt 30 - nää.

Klass 2: Väderutveckling väntas som kan innebära fara för allmänheten, stora materiella skador och stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV.

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/Varningar
Forumsponsor

Håller med dej fullständigt. Vad ska dom sen ta till när det ska varnas för nåt verkligen farligt?

Så här var det inte förr, då var sommarvärme, eller getingsommar något högst normalt och folk drog till stranden för att svalka sig.

När jag bläddrar lite tillbaka bland mina digitalfoton kan jag se att det inte är så långt tillbaka det var så här varmt en högsommar. Närmare bestämt 2010 och en kille till och jag svettades i värmen vid en gammal nedlagd mekanisk verkstad som skulle rivas ut.

I dag håller jag på och helrenovera sängen. Har dragit ut hela rasket i min rostfria tunna. Här ska tvättas och imorrn ska det hängas ute. Det torkar snabbt nu i värmen :D
Forumsponsor

26 grader i skuggan och jag står och tvättar i solen :sol:

Phu, det var rätt varmt faktist :close_call:
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

56:an skrev:Håller med dej fullständigt. Vad ska dom sen ta till när det ska varnas för nåt verkligen farligt?
Så här var det inte förr, då var sommarvärme, eller getingsommar något högst normalt och folk drog till stranden för att svalka sig.
Nä, precis så var det. Nu ska det varnas både för det ena och det andra och för sådant som är helt normalt. Klass 2 varning för sommaren, risk för värme och solsting. Klass 2 varning för hösten, risk för våta höstlöv i olika färger. Klass 2 varning för vintern, risk för snöfall som kommer uppifrån och temperaturer under 0 grader etc.
56:an skrev: I dag håller jag på och helrenovera sängen. Har dragit ut hela rasket i min rostfria tunna. Här ska tvättas och imorrn ska det hängas ute. Det torkar snabbt nu i värmen :D
Helrenovera sängen - det vill vi gärna se bilder på. :wink:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

56:an skrev:Här ska tvättas och imorrn ska det hängas ute. Det torkar snabbt nu i värmen :D
thumb_up Nu torkar det tokfort! Jag och Mona har vattnat trädgården med vatten från regntunnorna i veckan. Det börjar tryta på vatten och jag vill inte slösa på brunnsvattnet i denna torka, vem vet när regnet kommer nästa gång.
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

Raketsport skrev:.... vem vet när regnet kommer nästa gång.
Jag som bor i södra Sverige vet att regnet inte är så värst långt borta :umbrella:
[img][/img]

Så är det här.... :roll:
Forumsponsor

tompas11 skrev:Helrenovera sängen - det vill vi gärna se bilder på. :wink:
Det här är väl inget sängkammarforum :wink:
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

56:an skrev:Det här är väl inget sängkammarforum :wink:
Aj fan, då har jag hamnat fel... :imsorry:
Forumsponsor

Nä, kom igen nu, du är ju med här med Mustangen som du inte kan vara utan såna här dagar när värmeböljan slår till och fartens fläkt räddar dig från den totala överhettningen :lol:

När jag stod ute och tvättade tidigare kände jag nåt killa innanför byxbenet och jag klappade till där med tvätthandsken och då var det nåt som stack till så inniförb... så jag hoppade till. Snabbt som attan fick jag av tvätthandskarna och kunde knäppa upp byxorna och ut for en stor geting som hade bitit mig när jag klappade till :shock:
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

56:an skrev:Nä, kom igen nu, du är ju med här med Mustangen som du inte kan vara utan såna här dagar när värmeböljan slår till och fartens fläkt räddar dig från den totala överhettningen :lol:
Det är lugnt. Hoppas på regn... :)
Tur att du inte är allergisk mot getingar, de är inte att leka med.
Skriv svar