Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET och TRADERA

Inlägg av billykid »

HSE skrev:
Petrolhead skrev:En fråga här:
-Spela det verkligen någon roll om man har "matchande" blockhalvor? Är dom bearbetade ihopsatta?
Jag tycker hittils att det funkat bra att blanda mina 2-3-4-vxl Sachsblock utan att jag märkt att någon axel har kärvat...

//JOhan
Beror nog på om man har tur eller otur, kan ju vara olika årtal mm på dem om de är blandade. Jag tror inte att de var bearbetade parvis utan bara valda vid hopsättningen så de låg inom toleranserna man hade.
.
.
Det går nog att köra med blande blockhalvor, men hur linjera då axlarna i den motorn. Sen tror jag inte att dom stämplar på machande Nr. (par vis) på dessa för att det är roligt eller för skoj skull....det må väl ha sin orsak varför... :D
HSE

Inlägg av HSE »

Jo att de är parade ihop betyder ju att de garanterat har rätt passning. Jag bara betvivlar att de lade tid på att bearbeta dem parvis. Ofta tog moped motorfabrikanter och hade ca 3 klassningar som de delade in de olika delarna i efter toleranserna och sedan plockade man motorerna efter detta. Blev billigast/snabbast så.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Petrolhead skrev:En fråga här:
-Spela det verkligen någon roll om man har "matchande" blockhalvor? Är dom bearbetade ihopsatta?
Jag tycker hittils att det funkat bra att blanda mina 2-3-4-vxl Sachsblock utan att jag märkt att någon axel har kärvat...

//JOhan

"min" mopedhandlare på -70talet påstod då att dom var bearbetade ihop.
men det enda man kan märka på att det inte linjerar på är väl möjligen.
1. kompisens moppe som hae exakt samma trim, fast med matchade blockhalvor, går aningen fortare.
2. livslängden blir aningen kortare, jag får renovera efter 700 mil istället för 1000 mil.

att man skulle känna att det kärvar är uteslutet på en så grovhuggen konstruktion som sachs är uteslutet.

erlan
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Crescent 1239 ser man inte så ofta till salu:
https://www.blocket.se/ostergotland/Cre ... a=23_7&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Spännande färgval och fel motor, kanske fler felaktiga delar än så?
Sen är frågan, har en sån 15" eller 16" hjul? :wink:
Blå/vit Monark 1209
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Vinterpyssel till Micke S: https://www.blocket.se/vastmanland/Yama ... a=23_7&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;Bild
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ser att det är en 88a Gen 1 och inte en 89 Gen 2 som uppges och är något snällare mot ögat så jag står över. Tack för tips i alla fall, den där hade jag missat genom att den ligger under Mopeder på Blocket trots att det är en hoj.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor

Inlägg av T M »

Micke S skrev:Ser att det är en 88a Gen 1 och inte en 89 Gen 2 som uppges och är något snällare mot ögat så jag står över. Tack för tips i alla fall, den där hade jag missat genom att den ligger under Mopeder på Blocket trots att det är en hoj.
:twisted:
Förstår dig, det kan kosta sittfläsket att få igång den :mrgreen:

Hade jag haft slantar, hälsa och hjärna hade jag letat upp en sån här:

slider_score.gif http://www.bike-urious.com/1977-rickman-kawasaki-z1/" onclick="window.open(this.href);return false; slider_score.gif
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

slider_score.gif
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Ja den hojen är inte dålig. Vad ligger de på nu, måste vara en stadig summa
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Den här kostar 120 tusen.
https://www.blocket.se/malmo/Kawasaki_Z ... m?ca=9&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
0923406171.jpg
En kompis köpte en ny sådan när de kom och vi resjade ibland. Jag hade en bil då med ungefär samma prestanda och det slutade med ett motorhaveri i bilen vid en uppgörelse cocos_acc.gif Jag fixade till det och sålde bilen sedan, en småpigg Trans Am 1970 med 4 vx låda och Shaker Hood likadan som den här.

Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

8) Kul att det snackas stora mopeder här också. Kollade lite på en sån som jag har för skojs skull: http://www.bike-urious.com/1973-moto-guzzi-v7-sport-3/" onclick="window.open(this.href);return false;

:shock: Jisses http://www.ebay.com/itm/222234851543?rmvSB=true" onclick="window.open(this.href);return false;

hmm.. man kanske skulle sätta in en säljesannons på ebay :wink:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Snygg, men oj vad den blev dyr :shock:
Har sett en röd-gul V7 två gånger i Nordmaling, inte ett stort fan av lackkombon men den borde vara ovanlig eller? http://onlymotorbikes.com/public/93/mot ... -moto.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Om den är original så är det en tidig, bara dom första som har röd ram "telaio rosso". Vad jag har läst mig till så släpptes dom hösten -71.
Antar att det blev som -72års modell. Jag hade en helsides färgbild på en sån från MC Nytt -72 på väggen i pojkrummet :) Var alltså
Motorcykelskadad redan då.

Min är en -73 med dubbla Bremboskivor fram och högerbroms, originalgrejor, fanns som option.
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Hasse skrev:8) Kul att det snackas stora mopeder här också. Kollade lite på en sån som jag har för skojs skull: http://www.bike-urious.com/1973-moto-guzzi-v7-sport-3/" onclick="window.open(this.href);return false;

:shock: Jisses http://www.ebay.com/itm/222234851543?rmvSB=true" onclick="window.open(this.href);return false;

hmm.. man kanske skulle sätta in en säljesannons på ebay :wink:
Är inte detta en mopedtråd? Om ja inte minns fel så finns det en liknande tråd för saker som inte är mopeder...
Eller ska vi köra lite politik här också kanske när vi ändå är igång??
Läge för en omröstning kanske....
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Säcken skrev: Är inte detta en mopedtråd? Om ja inte minns fel så finns det en liknande tråd för saker som inte är mopeder...
Eller ska vi köra lite politik här också kanske när vi ändå är igång??
Läge för en omröstning kanske....

:YMAPPLAUSE:

Mycket bra försök säcken. Men det behövs bra mycket mer för att provocera mig. Lycka till nästa gång 8)
Skriv svar