övrigt
Re: övrigt
Varit med om att ena bakhjuls lagret farit under körning och då börjar moppen vicka på ankstjärten våldsamt och ju snabbare jag kört ju våldsammare har dt50r vickat på stjärten
Var ut och kollade batteriet i går och det har klarat sig bra tack vare det här aprill vädret som varit hela vintern 12volt och 4 ampere,i dag har jag + 4,5 i skugganmarklundt skrev:Varit med om att ena bakhjuls lagret farit under körning och då börjar moppen vicka på ankstjärten våldsamt och ju snabbare jag kört ju våldsammare har dt50r vickat på stjärten
Ni har vår,här är det vårvinter
Första vår månaden här är aprill månad
19 dagar kvar till aprill månad
Jag kör på 2-taktsolja som är 50% utspädd med mineral olja
Dt50r får stå mars månad ut om så behövs för jag tänker vänta in våren innan jag tänker börja köra igen.marklundt skrev:Jag kör på 2-taktsolja som är 50% utspädd med mineral olja
Det är tydligen inne med maduro diet även i sverige ? I dag kom årets första regn i skellefteå
Nypriset var 32.900kr på dt50r.men.jag fick köpa dt50r för 23.900kr p.g av att ingen utom jag frågade efter dt50r. Ett pris som aldrig kommer igen
Det var ett högt pris 2010 med 32900 kr i normalpris som säkert gjorde att många föräldrar inte hade råd att köpa en sådan till barnen. Då förstår man att det blev skjuts på försäljning av EU-moppar av skotermodell som gick att få till ett mycket lägre pris.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Jag har kört automat rissla en gång i tiden.jag kallar moped scootern för automat rissla.i dag har jag kört dt50r till jobbet. Varför just 32.900kr.jo.för att göra slut på dt50r modellen.dom vill kunna välja kundkrets och målgrupp
Dom använder prislappen för att styra kundernamarklundt skrev:Jag har kört automat rissla en gång i tiden.jag kallar moped scootern för automat rissla.i dag har jag kört dt50r till jobbet. Varför just 32.900kr.jo.för att göra slut på dt50r modellen.dom vill kunna välja kundkrets och målgrupp
En ny Yamaha sportskoter t.ex. en Aerox kostar också nästan 30000 kr.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Eu dt50r är inte nåt farligare än en nationell 30-moped i 45km\h.allt andas 30 moppe utom hastigheten
Men.det är ju en 4-taktare.den jag kör är ju en 2-taktare.enda skillnaden mot 2007års modell är 10% högre effekt ,ska 10% högre effekt kosta 4.000-5.000kr mer ?Micke S skrev:En ny Yamaha sportskoter t.ex. en Aerox kostar också nästan 30000 kr.