Toppfart?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->detta har väl dryftats här tidigare.
jag är själv av uppfattningen att det är roligt att åka fort på moppe just för att den inte är byggd för det, en sportbåge kan man åka 200 blås med utan att det känns spännande. en ofjädrad moppe i 65-70 knyck ger en helt annan fartkänsla.

det är det roliga, tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Peppe^
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SM6WXA skrev:Ta ett MC-kort grabbar och tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Äh, hur kul är det då? <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

SM6WXA skrev:Ä vad är bäst MC eller olaglig moppe. Har man MC-kort är det bättre att köpa sig en snygg Honda typ Transalp. För några år sedan köpte jag en helt ny Honda Transalp en underbar maskin att köra!!!
Men visst är det kul att leka med moppar men gillar inte att titta bakåt i ett kör för att kolla om polisen ligger efter och kollar farten.
Ta ett MC-kort grabbar och tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Mats T skrev:För mig handlar det lilla jag pillar med moppar om,
Skapandet och problemlösningen vid trimmning och byggande, tillfredställelsen att märka att det man får till och skapar går som man tänkt sig i bland i vart fall :D
thumb_up

Själva åkandet är bara bonus och skulle den råka gå lite fortare än 30,dubbelbonus :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Mats T

Inlägg av Mats T »

selma skrev:
Mats T skrev:För mig handlar det lilla jag pillar med moppar om,
Skapandet och problemlösningen vid trimmning och byggande, tillfredställelsen att märka att det man får till och skapar går som man tänkt sig i bland i vart fall :D
thumb_up

Själva åkandet är bara bonus och skulle den råka gå lite fortare än 30,dubbelbonus :D
Visst så är det.Har man råkat fått dit en 24mm förgasare och större area i alla kanaler och ballare durationer, så är tillfredställelsen total om det går lite fortare än 30 och väsnas massor :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket tjafs om motorcyklar , vill man åka fort är det ju bil som gällä. <!-- </EdIndex> --></div>
SM6WXA
Kontakt:

Inlägg av SM6WXA »

Peppe^ skrev:
SM6WXA skrev:Ta ett MC-kort grabbar och tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Äh, hur kul är det då?
Jag kan lova dig att det är jättekul mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara å gasa...
http://www.bytbil.com/bilar/bmw/alpina/gv4qpsag/A0ABUDIAAYkGW9AAAA__! <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

ännu mera "bara gasa" å hoppas att hjärtat hänger kvar innuti dig :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan absolut inte tänka mig att vara utan MC. Svårt å förklara men det är väldans kul i alla fall. För mig är det inte att köra 200+++ som gäller.
Jag har aldrig ägt nån sån där räcer med soppkollarstyre utan mest twinnar, på längden och tvären. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

SM6WXA skrev:Och jag som trodde att Zündapp var snabbast :cry: Livet är hårt ibland :cry:

Det blir att köpa sig en MC igen :D mistick_yes.gif Det är även laglig att köra tex 110Km med MC :D
det såldes ju en MC-reggad KS50 på tradera för ett par år sen.
fint skick men ingen motor. vill minnas att dom fick ca 30000 för den.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Vegge

Inlägg av Vegge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åter till topic.

Nu har jag fått på fotpinnar på saxopeden, så 81,4km/h med 49cc filad std cylle på sachs 2-pet. Dock så gillar inte kolvringarna på kinakolvarna varvet på maskinen, så nu väntar lite fix för att få igång den igen. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Vegge skrev:Åter till topic.

Nu har jag fått på fotpinnar på saxopeden, så 81,4km/h med 49cc filad std cylle på sachs 2-pet. Dock så gillar inte kolvringarna på kinakolvarna varvet på maskinen, så nu väntar lite fix för att få igång den igen.
AjAj Inte alls dåligt.. urk vad dåligt min gick plötsligt
"Sachs 50/4LKH, Uppborrad 4,3 hästars "tysk" 42mm 17mm bing, högkomptopp jamarcol 32mm "cigarr mod" 14-30 drevning
70+km/h" <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju lite sport att få lite fart på en enhästare, under 50 cc.
Det är en bit kvar till HVA snurran som går 90, med filad orginalcylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
Vegge

Inlägg av Vegge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja en bit kvar till flintan. Men hade den här cylinder setat på en motor med lite fler växlar så hade det nog gått, för det var bra ös i den :)
Men jag ville se om jag kunde få fart på en stdcylle under 50cc och tvåpet. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar