Toppfart?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->detta har väl dryftats här tidigare.
jag är själv av uppfattningen att det är roligt att åka fort på moppe just för att den inte är byggd för det, en sportbåge kan man åka 200 blås med utan att det känns spännande. en ofjädrad moppe i 65-70 knyck ger en helt annan fartkänsla.
det är det roliga, tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
jag är själv av uppfattningen att det är roligt att åka fort på moppe just för att den inte är byggd för det, en sportbåge kan man åka 200 blås med utan att det känns spännande. en ofjädrad moppe i 65-70 knyck ger en helt annan fartkänsla.
det är det roliga, tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
SM6WXA skrev:Ä vad är bäst MC eller olaglig moppe. Har man MC-kort är det bättre att köpa sig en snygg Honda typ Transalp. För några år sedan köpte jag en helt ny Honda Transalp en underbar maskin att köra!!!
Men visst är det kul att leka med moppar men gillar inte att titta bakåt i ett kör för att kolla om polisen ligger efter och kollar farten.
Ta ett MC-kort grabbar och tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Själva åkandet är bara bonus och skulle den råka gå lite fortare än 30,dubbelbonus
Mats T skrev:För mig handlar det lilla jag pillar med moppar om,
Skapandet och problemlösningen vid trimmning och byggande, tillfredställelsen att märka att det man får till och skapar går som man tänkt sig i bland i vart fall

Själva åkandet är bara bonus och skulle den råka gå lite fortare än 30,dubbelbonus

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Visst så är det.Har man råkat fått dit en 24mm förgasare och större area i alla kanaler och ballare durationer, så är tillfredställelsen total om det går lite fortare än 30 och väsnas massorselma skrev:Mats T skrev:För mig handlar det lilla jag pillar med moppar om,
Skapandet och problemlösningen vid trimmning och byggande, tillfredställelsen att märka att det man får till och skapar går som man tänkt sig i bland i vart fall

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara å gasa...
http://www.bytbil.com/bilar/bmw/alpina/gv4qpsag/A0ABUDIAAYkGW9AAAA__! <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.bytbil.com/bilar/bmw/alpina/gv4qpsag/A0ABUDIAAYkGW9AAAA__! <!-- </EdIndex> --></div>
ännu mera "bara gasa" å hoppas att hjärtat hänger kvar innuti digS_Compakt skrev:Bara å gasa...
http://www.bytbil.com/bilar/bmw/alpina/gv4qpsag/A0ABUDIAAYkGW9AAAA__!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan absolut inte tänka mig att vara utan MC. Svårt å förklara men det är väldans kul i alla fall. För mig är det inte att köra 200+++ som gäller.
Jag har aldrig ägt nån sån där räcer med soppkollarstyre utan mest twinnar, på längden och tvären. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har aldrig ägt nån sån där räcer med soppkollarstyre utan mest twinnar, på längden och tvären. <!-- </EdIndex> --></div>
fint skick men ingen motor. vill minnas att dom fick ca 30000 för den.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
det såldes ju en MC-reggad KS50 på tradera för ett par år sen.SM6WXA skrev:Och jag som trodde att Zündapp var snabbastLivet är hårt ibland
Det blir att köpa sig en MC igen![]()
Det är även laglig att köra tex 110Km med MC
fint skick men ingen motor. vill minnas att dom fick ca 30000 för den.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
"Sachs 50/4LKH, Uppborrad 4,3 hästars "tysk" 42mm 17mm bing, högkomptopp jamarcol 32mm "cigarr mod" 14-30 drevning
70+km/h" <!-- </EdIndex> --></div>
AjAj Inte alls dåligt.. urk vad dåligt min gick plötsligtVegge skrev:Åter till topic.
Nu har jag fått på fotpinnar på saxopeden, så 81,4km/h med 49cc filad std cylle på sachs 2-pet. Dock så gillar inte kolvringarna på kinakolvarna varvet på maskinen, så nu väntar lite fix för att få igång den igen.
"Sachs 50/4LKH, Uppborrad 4,3 hästars "tysk" 42mm 17mm bing, högkomptopp jamarcol 32mm "cigarr mod" 14-30 drevning
70+km/h" <!-- </EdIndex> --></div>
-