Rexxys Mopeder. | E-type MX

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:Den gick ju gött! :thumb:

Absolut! Och bättre kan den gå! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går åt rätt håll! :wink:

Den ända skillnaden mot 101km/h, är att jag har monterat 28mm PWK istället! Det gav högre toppvarv, så när 6:an las i låg den i effektbandet nästan direkt och sköt på! :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med denna hastighet klubbar jag moppen som "klar"! När topspeed arrangeras på Malmby siktar jag på 120km/h+. Nu ska jag slänga mig över nästa projekt!

Bild

Dags för nästa F50 på operationsbordet!
Denna gång blir det kopparröd färg, 2k! (Nu har jag fått jobb och ekonomin kommer förbättras)

Bild

Vill ni har projekttråd om den? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Rexxy skrev:
Dags för nästa F50 på operationsbordet!
Denna gång blir det kopparröd färg, 2k! (Nu har jag fått jobb och ekonomin kommer förbättras)

Bild

Vill ni har projekttråd om den? 8)
:lol: :lol: ABSOLUT :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bara om det blir en riktig motor 8) <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

f50glx skrev:bara om det blir en riktig motor 8)
En 66,7cc Sachs! :wink:

45mm Polinicylinder ifrån en Yamaha Dt50mx. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hörru Rexxy är det inte dax att gå över till att få fart på Volvon istället? staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

zappafan skrev:Hörru Rexxy är det inte dax att gå över till att få fart på Volvon istället? staff_italiamac_fastidioso.gif
172km/h i toppfart duger! :roll:

Nä, så mycket dyrare. Och jag har inge intresse av att meka bil.. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bumpar upp tråden nu, då det blir en liten ombyggnation av motorn! Efter nu c:a 50 hårda mil med motorn ville jag öka effekten lite ytterligare. Genom en portning!

Som vanligt brukar jag alltid göra en hälsokoll av delarna när jag plockar ner dom. Kolven var som vanligt, cylindern likadan som innan och toppen var fin! Dock hade oringen till topplocket börja smälta... :lol: Var ingen originaloring, utan en ifrån biltemas oringssortiment. Men då har jag testat en sån iallafall.
Men vevstaken! Som var glappfri då jag monterade veven, hade nu börjar glappa rejält! Ojdå, där sprack myten att Am6 veven håller för 70cc.. :)

Så ett nytt vevparti står på inköpslistan. Men när jag väl tänkte köpa grejer blev jag lite sugen på någon värre cylinder. Hade spanat in Hebo Patanegra, drygt 4000kr nytt. Lite dyrt... :(

Men fick då lite tips och idéer ifrån andra. Så igår beställde jag en Stage6 R/T cylinder! Likadan som Mats T har på sin Sachsmotor! Samt lite packboxar till Am6 motor.

Vevpartiet beställer jag lite senare när jag sålt av mer grejer!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->delar am5 och am6 cylindrar?stående eller liggande vattenkylda? samma? det är en djungel för mig men jag skulle vilja veta vad som passar en am5.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

kreidlertm skrev:delar am5 och am6 cylindrar?stående eller liggande vattenkylda? samma? det är en djungel för mig men jag skulle vilja veta vad som passar en am5..
Am5 och Am6 ska ha likadana cylindrar.

Stående eller liggande? Finns inget sånt på am motorer. :P <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej precis men jag tänkte kanske på minarelli ..för det är väl dom som gör motorerna? både scotermotorn och am6... som sagt rena djungeln..men man lär sig ..och man lär ju fråga! finns det nått seriösare forum för dessa motorer? kanske några bra länkar till reservdelsförsäljare? ledsen att jag kapar din tråd med frågor!! fränt bygge du klämmt till med!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

kreidlertm skrev:nej precis men jag tänkte kanske på minarelli ..för det är väl dom som gör motorerna? både scotermotorn och am6... som sagt rena djungeln..men man lär sig ..och man lär ju fråga! finns det nått seriösare forum för dessa motorer? kanske några bra länkar till reservdelsförsäljare? ledsen att jag kapar din tråd med frågor!! fränt bygge du klämmt till med!!
Ja, minarelli har gjort Am6. Men Am6 är den ända växlade motorn som dom har gjort. (med Am5 och am7). Sitter på crossmoppar, som rieju drac m.m.

Det du tänker på är motorer till scootermotorer! Liggande och stående minarelli. Som finns både som LC och AC. Liggande minarelli finns t.ex på Yamaha Aerox, som är vattenkylt. Samt på Yamaha Neos, som är fläktkyld!

Blocken är likadana på LC som AC på liggande minarelli.

Sen på Yamaha slider har du fläktkyld stående minarelli! cylindrarna passar inte ifrån liggande minarelli.

Jag skulle rekommendera Moppenet.nu för att ställa mer frågor om dessa motorer. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Rexxy skrev: Men vevstaken! Som var glappfri då jag monterade veven, hade nu börjar glappa rejält! Ojdå, där sprack myten att Am6 veven håller för 70cc.. :)

Så ett nytt vevparti står på inköpslistan.
Hej !

Hur mycket sprutt räknar du med ungefär att du haft i den eller har du hört några siffror vad original vevparti pallar ?

mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

Rexxy skrev:
kreidlertm skrev:finns det nått seriösare forum för dessa motorer?
Jag skulle rekommendera Moppenet.nu för att ställa mer frågor om dessa motorer. :)
Han frågade faktiskt efter ett seriöst forum! :lol:

:wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar