Mt 5

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Coolvette skrev:Lite "kul" kuriosa:

För några år sedan var jag med i Svenska Ducatiklubben, under mina år som Ducatipilot...

Deras lätt subjektiva forum var uppsatt så att skrev man HONDA i en tråd så omvandlades det automatiskt till HÖNA... 8)

Var ju mycket bubbel om MotoGP, i synnnerhet 2007 då Casey Stoner vann VM före ett gäng Hönor och några andra märken...
Mins det där, i deras tidning. Jag var med i Ducceklubben, en tid.
Men Duccen fins kvar och är på väg ut ur boden till sommaren. :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

alf-johan skrev:
pangerva skrev:Platsar min Honda också?

http://honda.se/sw162.asp
Går den som en moped :?: , det var en gubbe som hade köpt ny bil och jag frågade vad den hette "Honda Civil" sa han :D
Nej men som en Honda :D

Ang modellen så brukar jag alltid stava bakifrån :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är den färdig och provkörd, här kommer det bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev ju kalas bra dedär :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Affe! Är du säker på att du inte växlat om siffrorna när du tidigare skrivit din ålder? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

pangerva skrev:Affe! Är du säker på att du inte växlat om siffrorna när du tidigare skrivit din ålder? :lol:
I min ålder kan man inte va helt säker att man skrivit rätt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:
pangerva skrev:Affe! Är du säker på att du inte växlat om siffrorna när du tidigare skrivit din ålder? :lol:
I min ålder kan man inte va helt säker att man skrivit rätt :lol:
Fin fin moppe :thumb:

Och vilken finfin 607:a i bakgrunden :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Lasse väss skrev:
alf-johan skrev:
I min ålder kan man inte va helt säker att man skrivit rätt :lol:
Fin fin moppe :thumb:

Och vilken finfin 607:a i bakgrunden :P
Den är min brors stolthet , han bor granne med mej och kör förutom denna maskin en Tomos Trip :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Lasse väss skrev:
Och vilken finfin 607:a i bakgrunden :P
Yrkesskada.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvärr vart det inte så mycket körning i dag, bara lite, sen konstaterades slut ramlager. så nu blir det meka av :? :(
ska inte skylla ifrån mej men förre ägaren sa att det var fräscha lager i motorn, Lurad :!: :!: :?: knepigt med sånt man inte kan se, när man köper. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:Tyvärr vart det inte så mycket körning i dag, bara lite, sen konstaterades slut ramlager. så nu blir det meka av :? :(
ska inte skylla ifrån mej men förre ägaren sa att det var fräscha lager i motorn, Lurad :!: :!: :?: knepigt med sånt man inte kan se, när man köper.
Sorgligt :? Men se det som att nu får du chansen att fixa en riktigt kry måtår ! Bara det är ju värt en hel del :roll: och då finns ju tillfälle att "Justera" den lite (Även om du inte ser ut att väga något att prata om)

Sedan får du ju lära dig innehållet i spisen, vilket är ju bra att kunna om du nu ska ha den några år :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja visst "inget ont att det icke har något gott med sig" :D och lite kompensering blir det, fick ju med ett sånt 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Zwap

Inlägg av Zwap »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag menar verkligen inte att ifrågasätta dig, men är du säker på att det är ramlagren som är kass? dessa tål en hel del och har den inte varit herrejössestrimmad, haft grus i maskineriet eller gått ruskigt långt så ska det mycket till för att ta kål på dem. <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vänstra ramlagret ska sitta fast med lagerlåsning (t.ex. Loctite 638) i dessa motorer eftersom det har lös passning i lagerläget, görs inte det har man ett lager som glappar i blocket oavsett hur lite glapp det är i själva lagret... Har man ett av de block som har en ingjuten stålring där händer inte så mycket mer än så, har man den variant där lagret ligger direkt i aluminium äter ett löst lager upp lagerläget till ett större glapp och snart såpass stort att det bästa är att pensionera blocket och satsa på att göra rätt från början i ett annat istället...

Sånt upptäcker man när man kör dessa motorer hårt trimmade, gör man inte rätt från början på en motor som når 12 000rpm innan det är dags att växla så är det bara att skicka blocket i skrothögen och hämta ett annat från brahahyllan. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Zwap: C-son: Det ända som jag har gjort är att känt på svänghjulet och det är jävligt glappt där, den har varit trimmad , jag fick med ett trim till den, vet inte hur mycket skrämd den har varit, men jag ska plocka ner den, en annan sak som jag märkte på den var att när man gav över halv gas så började den vibbrera som satan, det är en av anledningarna, att jag började kolla :D den kan mycket väl vara dåligt skött, fått se att den är jävligt sönderskruvad , vilket är svårt att se när man köper en moppe,
Är tacksam för all hjälp jag kan få , då jag aldrig mekat en sådan förr, har haft en tidigare men den gick som klockan. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar