Äntligen

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:Köpte den idag, och blev liite besviken, men man hade nog för stora förväntningar.

Inte dålig, men inte heller riktigt bra. Men det är ju som sagt första nummret, så det lär nog bli bättre :)
Fick samma känsla även jag. Det var OK men inte så mycket mer... Jag hoppas att det blir bättre :D <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyckte den var skit bra! Hade inte kunnat gjort det bättre själv!

Konstruktiv kritik pojkar! - Berätta vad som var dåligt och vad som saknades. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får man inte tycka något utan att måsta specifiera?

Jag tycker helheten var lite tom på nåt vis.

Men lite Specifierat då:

Sid 58-62, föll mig absolut inte i smaken i en Mopedtidning
Sid 28-37, samma där, inget jag direkt tyckte om, är samma i Klassiker med dom resorna, nån har varit ok, men jag tycker inte om dom.
Sid 14-21, där var det sämst, kändes mest som nån smygreklam bara.

Summa summarum, allt för stor procentandel som inte föll mig i smaken. (22 av 74 sidor är nästan en tredjedel, och då var det även 4 sidor med reklam i tidningen, som kostar 89kr)

Men resten var helt ok, känner klart igen stilen på artiklarna från Klassiker (som jag har varje nummer av sedan start). Upplägget var också rätt så ok

Men det är ju min åsikt, och kan ändras vid nästa nummer. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fick min räkning igår. Jag citerar det som står som tillägg på Fakturan:

"Hej Moped-diggare!
Tack för att du prenumererar på Klassiker Moped. Jag gissar att du i likhet med oss på redaktionen är hårt smittad av moppefeber. Att samla och fixa med gamla mopeder är helt enkelt vanvettigt kul. Att resa i makligt tempo är något av en lyx i dagens uppskruvade värld. Vi ska göra vårt yttersta för att ge dig Sveriges bästa mopedläsning. Det råder ingen brist på idéer och tips. Vad vill du läsa om?
Ring mig på 08-736 1246 eller skicka e-post red@klassiker.nu.
Vanliga brev gillar vi: Klassiker Moped, Box 23800, 104 35 Stockholm
Mopedhälsningar. Claes Johansson, Chefredaktör Klassiker Moped"

Alltså, fritt fram för egna idéer och tips. Jag är säker på att man gladeligen tar emot synpunkter.

Jag håller med Amarace till största delen men tror att det blir bättre med tiden.

MVH
Per <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Där ser man :D Bäst man kontaktar Claes då...

Jag vet vad jag vill se i tidningen. Ett jättereportage om Claes egna Crescent 2000 prototyp med handknackad kaross, gärna med en std 2000 bredvid och en massa nördiga detaljjämförelse mopederna emellan.

I samma veva kan man ju drämma till med ett stort reportage om 2000 där man belyser skillnader mellan årsmodeller och olika utföranden, färgkombinationer etc.

Det vore nåt i min smak.

Vad hade han för telefonnummer nu då? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tipsa om det Pälle. Jag kan hålla med Pälle och Amarace, första numret var inte en kioskvältare för mig. Kan förklara/speca bättre i senare inlägg då jag är liiite piggare. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

Pälle skrev:Där ser man :D Bäst man kontaktar Claes då...

Jag vet vad jag vill se i tidningen. Ett jättereportage om Claes egna Crescent 2000 prototyp med handknackad kaross, gärna med en std 2000 bredvid och en massa nördiga detaljjämförelse mopederna emellan.

I samma veva kan man ju drämma till med ett stort reportage om 2000 där man belyser skillnader mellan årsmodeller och olika utföranden, färgkombinationer etc.

Det vore nåt i min smak.

Vad hade han för telefonnummer nu då? :wink:
nu hann jag inte ens läsa halva tidningen igår men det du skriver vill jag pclså se!

Något jag hittills reagerat på som negativt var väl egentligen den där klädreklamen i börjar av tidningen vilken fick för mycket plats, sedan skulle man kanske vilja se bättre bilder på mopedrrna i slutet av reportagen med lite fakta kanske. <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon kan ju maila dit en länk till den här tråden
Men om Claes är moppeintresserad så borde han väl redan hittat hit :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom borde ha en evenemangskalender över 2013 <!-- </EdIndex> --></div>
Kuli

Inlägg av Kuli »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns denna omtalade tidning i affärerna ?

Har letat på bl.a. Ica, Statoil, OKQ8 och Willys utan framgång och ingen har hört talas om den ?

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska ju finnas på OK/Q8 iaf iomed att det är OK-förlaget som ligger bakom tidningen.
Jag köpte min där.

Har dom den inte så säg till att dom tar hem den. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he he här finns den till och med på ica i bjästa.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte mitt exemplar på ica maxi här i stan! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:Köpte mitt exemplar på ica maxi här i stan!
Puch Maxi ägarnas favoritbutik? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:Köpte mitt exemplar på ica maxi här i stan!
Puch Maxi ägarnas favoritbutik?
ja så kan det nog vara! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar