jag har ju lite bytesgrejor ligger här och väntar
crescent SM 50 renovering
-
dr.novolette
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har du tagit det direkt från tillverkare eller skickat efter det från återförsäljaren av Eastwood co. här i Sverige? Tycker dom lägger på så förbannat på priserna..Reducern funkar men min torkade ihop innan jag hunnit använda 1/2 dl...sedan tycker jag att färgerna borde finnas i mindre burkar det tar ju 10 år innan man randat upp en sån där burk å billiga är dom ju inte (förresten det ligger ute ett motorstöd till om du var sugen på ett sånt..) <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har försökt få en lokalfirma (Umeå Bilfärg) att ta hem material och färg. Men färgerna sket sig, de kan bara ta hem penslar har inget avtal än.
Så den här gången blev det från VonSven.
Ska man köpa mycket så kan det ju löna sig att beställa direkt från USA, men det lönar sig inte vid mindre beställningar. Fraktkostnaderna + tullavgift blir alldeles för höga med lättantändliga produkter, så då är det lika billigt eller billigare att köpa i Sverige. <!-- </EdIndex> --></div>
Så den här gången blev det från VonSven.
Ska man köpa mycket så kan det ju löna sig att beställa direkt från USA, men det lönar sig inte vid mindre beställningar. Fraktkostnaderna + tullavgift blir alldeles för höga med lättantändliga produkter, så då är det lika billigt eller billigare att köpa i Sverige. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Det kan jag absolut. Mona håller just nu på att lacka om en annan klubbkompis SM50 tank. Så vi kan nog ordna med den andra lacken också. Ta med den till Sundsvall så fixar det sig. <!-- </EdIndex> --></div>tompa skrev:Undrar jag, om man kan övertala Jossan att randa min tank också, Men den måste hellackeras också
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<!-- </EdIndex> --></div>
Ovanligt att man har bilen full med prylar till en marknad (när man inte ska sälja)Raketsport skrev:Det kan jag absolut. Mona håller just nu på att lacka om en annan klubbkompis SM50 tank. Så vi kan nog ordna med den andra lacken också. Ta med den till Sundsvall så fixar det sig.tompa skrev:Undrar jag, om man kan övertala Jossan att randa min tank också, Men den måste hellackeras också
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha-ha ja sånt ä livet tompa..inte behöver man sälja för att få fullt ibland...dessutom blir det ju plats för en del marknadsfynd hem...
men det känns gott att få igen sina kära moppepryttlar i gott skick sedan..
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu rullar SM-50in
känns ju kul att ha en bruksmoppe som sticker ut litegrann
moppen sattes ihop i stort sett bara timmarna innan den skulle vara med på SHRA motorshow på åhlensgaraget, stort tack till Mona å Jossan för all hjälp annars har den inte varit med där i år 
nu kommer den att få rulla på lite sommarrallyn i sommar, skicket är ju rengjort men patinan fick vara kvar för att ha kvar själen i den...
här kommer några bilder på den 

nu kommer den att få rulla på lite sommarrallyn i sommar, skicket är ju rengjort men patinan fick vara kvar för att ha kvar själen i den...
-
äckelpekkasin
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo den får bli slät tills det överdraget spruckit sönder
tyckte det var synd att riva sönder det hela överdraget på den nu, ska be
Allan klä om denna oxå så den blir lika fin som min e-typedyna
sedan ska det dit lister på den oxå 
tänker ju köra moppen på några rallyn nu i sommar så jag tycker nog att den är i gott bruksskick i allafall..
Allan klä om denna oxå så den blir lika fin som min e-typedyna
tänker ju köra moppen på några rallyn nu i sommar så jag tycker nog att den är i gott bruksskick i allafall..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har bett jossan om hjälp med att få in en bild på SM-50 in så det kommer finns väl några fler om jag letar oxå..
har lite problem med bildprogrammet själv.. 
drar iväg en bild på min renoverade e-type-73 a oxå...har dock inte hunnit med att dra elen på denna, men blir nog framåt våren...

drar iväg en bild på min renoverade e-type-73 a oxå...har dock inte hunnit med att dra elen på denna, men blir nog framåt våren...

<!-- </EdIndex> --></div>fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Att det ska vara så j svårt.....He He ..vill ju se nu <!-- </EdIndex> --></div>Raketaren skrev:har bett jossan om hjälp med att få in en bild på SM-50 in så det kommer finns väl några fler om jag letar oxå..har lite problem med bildprogrammet själv..