<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror nog hastighetsmätaren i lyktan på dakken var med till -72..sedan kom mätaren upp på styret, tror det var i samma veva som dom fick biggerbakljuset har för mig att fendrarna i bakskärmen försvann-69 är dock inte helt hundra på det... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja dakotan har ju huvlampan och hasighetsmätaren i lyktan. Alltså måste det väl vara mellan 70-72 då ägaren påstod att det var blå orginalfärg. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom brukar gå däromkring 20.000- 25.000 dom där sportarna och oftast är dom så fint renoverade så dom kanske är värd det? Skulle aldrig lägga ut 20.000 för en moppe tror jag. Har inte kommit in i det stadiet där priset inte spelar nån roll <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som jag sagt 25 papp för en cykelram med en bland sveriges vanligaste mopedmotorer! Bensintanken är enda problemet.. Resten fixar man..köp en risig 2vxl novolette för 3papp sälj benskydd å motorkåpor samt bottenlänkgaffeln å du har tillbaka ca 1000spänn.
ropa in en webbgaffel på tradera har själv köpt en där för 75spänn bakre bågen sandbockar man i rostfritt kedjeskyddet verkar vara från novolett -52a remskyddet är ju bara en 90 graders plåtbit. Har jag för mig att avgassystemen har börjat nytillverkas (sett flera stycken på tradera) fälgbanorna i crom säljs förmodligen nya (vanligt mått) annars så får man croma originalen eller hitta på tradera. Sadeln har trästomme å går att bygga efter mall.
en kompis har köpt en blöjja så jag ska åka å ta alla mått så får vi se..
bara jag hittar en tank..är jävligt sugen att anta utmaningen å riktigt osugen att pynta 25 lök
En Rusch däremot är ett h-vete att bygga en replika på. Allt är udda å ramen mkt avancerad med långa fribockade böjar å mkt bängligt crom som skärmar mm. Myyyket svår tank att hitta svår gaffel jobbig sadel jaa en sån kan nog nästan vara värd pengarna för den som absolut vill ha den men en blöja njae den är vad den heter..
mvh/Dr novolette <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo en Rusch vore inte fel. Det var pojkdrömmen då och är det fortfarande eller hur ? Skulle vara kul att äga en sån. Är ju inte så vanliga och dom är redigt fräcka <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette skrev:som jag sagt 25 papp för en cykelram med en bland sveriges vanligaste mopedmotorer! Bensintanken är enda problemet.. Resten fixar man..köp en risig 2vxl novolette för 3papp sälj benskydd å motorkåpor samt bottenlänkgaffeln å du har tillbaka ca 1000spänn.
ropa in en webbgaffel på tradera har själv köpt en där för 75spänn bakre bågen sandbockar man i rostfritt kedjeskyddet verkar vara från novolett -52a remskyddet är ju bara en 90 graders plåtbit. Har jag för mig att avgassystemen har börjat nytillverkas (sett flera stycken på tradera) fälgbanorna i crom säljs förmodligen nya (vanligt mått) annars så får man croma originalen eller hitta på tradera. Sadeln har trästomme å går att bygga efter mall.
en kompis har köpt en blöjja så jag ska åka å ta alla mått så får vi se..
bara jag hittar en tank..är jävligt sugen att anta utmaningen å riktigt osugen att pynta 25 lök
Cykelram? Eh, vad har ni för cyklar däruppe där du bor egentligen Tvivlar inte på din slöjdarförmåga men ska du bygga ramen själv också?
Kom igen, bygg en replika!
Svärfar har 3 stycken varav en renoverad för ca 20 år sedan. Fina modeller men sunkiga att köra. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan Pälle du måste ju övertala svärfar din
Som du säger sunkiga å slöa är dom..Då är det nästan roligare att gasa fram på en sk. skallspräckare (98cc) dom har ju iaf kraft å toppar 70
Faktiskt påminner nog en blöjram mer en 98as ram. Så jag överdrev nog en aning
Jag kommer att bygga ramen själv men kommer att sno delar som tex. styrhuvud,sadelstolpe,vevparti samt sektionen med motorfästet.från Novoletten.
Tyvärr så finns inte tiden för detta nu men vi får väl se framöver.. <!-- </EdIndex> --></div>