dt50r körning på vintern
Re: klädsel
Jag brukar linda in mig i aluminiumfolie för att utestänga fartvinden, sen är det ju väldigt snyggt också. Man vill ju se snygg och proper ut när man far fram på två hjul i en kurva utan dubbdäck fram. Bäst är att använda ugnsfolie för den värmer också, det är därför den heter ugnsfolie.
Ja alufolie ser ju snyggt ut men metall kan ju få en kylande effekt när det är kallt ute så jag brukar köra med gladpack jag.
Jag var säker på att jag fjantade mig mest på forumet, men nu är jag osäker. 

Fjant??? Detta är blodigt allvar.
På sadeln har börjat med bakplåtspapper för det ska vara bra för baken, har jag hört. Sen har skippat hjälmen, det går precis lika bra med foliehatt.

På sadeln har börjat med bakplåtspapper för det ska vara bra för baken, har jag hört. Sen har skippat hjälmen, det går precis lika bra med foliehatt.
Senast redigerad av tompas11 den 09 nov 2014, 22:17, redigerad totalt 1 gång.
Är det ofta kalt hos dig?tordm skrev:Jag brukar ta en regnjacka innanför jackan det utestänger fartvinden och håller mej varm då det är kalt ute utan att det blir rått ibland
bor du på ett hygge ?
Re: övrigt
instämmer med föregåendepangerva skrev:Det var det men Jossan öppnade det igen av någon anledning???kejsaren skrev:Instämmer!!!pangerva skrev:Bump!!!pangerva skrev:Men för fan!
Det kan inte vara annat än SPAM!!!!!!!
Rensa bort!
För övrigt trodde jag det här kontot var spärrat redan ???

Det man bör tänka på när man använder alufolie är att om man har telefonen
i fickan kommer den att vara helt avskärmad. Sen kan man med fördel dra en
kabel från tändkabeln till alufolien, då fryser man garanterat inte.

VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Spotnicks hängde ju på kroppsfoliemodet ganska tidigt.
Naturligtvis med matchande rymliga hjälmar av modell värstinggetingbo.
(Den glada gossen t.v. som försöker att hälsa på fotografen verkar även att ha ett visir, eller så är det bara kallsvetten som blänker.)
Naturligtvis med matchande rymliga hjälmar av modell värstinggetingbo.
(Den glada gossen t.v. som försöker att hälsa på fotografen verkar även att ha ett visir, eller så är det bara kallsvetten som blänker.)

Att telefonen är avskärmad räknas som ett stort plus, då slipper man en massa onödiga samtal som bara tar en massa tid från moppeåkandet.PUCH-60 skrev:Det man bör tänka på när man använder alufolie är att om man har telefonen

Idén med en kabel från tändkabeln till folien låter bra. Måste testas.

En lösning som fungerar bra är att mata avgaserna genom styret och leda in dem i en jacka med extra långa ärmar som helt sonika träs över handtagen. Handskar behövs förstås inte ens när det är minus 40 grader. Ljudnivån blir lägre än om man matar in avgaserna i en sidohängd väska. Så nu kan väskan användas till betydligt viktigare saker som att förvara avgaspluggar m.m. Ett vanligt nybörjarfel är att frestas lasta i för många avgaspluggar så att motorbromsens kapacitet överskrids. Då får man stora problem att hålla sig på hjulen genom 90-gradare (efter utförsbackar) 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Nu när det är kallt och blåsigt ute då värmer vindkraften gött, har du tänkt på det tompas11? 

Nä du 56:an det gör den inte alls. Här hålls vi med riktig rejäl manlig energi - kärnkraft, och inte några löjliga vindfjollor. 

Är vi säkra på detta forum att " Hasse" även det inte är ett spamkonto ??Hasse skrev:Jag var säker på att jag fjantade mig mest på forumet, men nu är jag osäker.

S
- zappafan
- Forumsponsor
Falkfish skrev:Är vi säkra på detta forum att " Hasse" även det inte är ett spamkonto ??![]()
![]()
S

- alf-johan
- Forumsponsor
Ja ni grabbar och tjejer, har man bakplåtspapper och sen lite bakpulver så kan man känna sig säker att inte frysa om rumpan , fryser man ändå så ere
Bara att hoppa in i bakugnen

Bara att hoppa in i bakugnen

min avatarbild : är min gamla "SUKA"