Ja är det inte för varmt så är det för kallt, som i dag, 15 grader, mulet och lätt regn emellanåt. Man är aldrig riktigt nöjd eftersom vädret och klimatet gör som det vill och ingenting kan vi göra för att påverka det i någon riktning heller. Det är väl människans lott att ständigt vilja ha det bättre, aldrig bli riktigt nöjd, sen må det gälla vädret, klimatet, livssituationen eller något annat...
Äsch de där sidorna du länkade till är bara msm-propaganda för höjda skatter. Förresten läs på själv 56:an och vänd blicken uppåt en molnfri dag. http://chrono.qub.ac.uk/blaauw/cds.html
Klimat har funnits i drygt 4,5 miljarder år. Det är ett naturligt tillstånd som självfallet varierat och påverkas av faktorer som ligger utanför någon mänsklig påverkan. Vad är det som gör att vi människor sedan drygt 100 år tror vi kan styra över klimatet?
Och om man tror sig kunna styra över klimatet – vilket klimat är det rätta? Vilket klimat ska vi ha?
Sedan så tycker jag att SMHI kan slås ihop med Svenska Spel.
tompas11 skrev:Äsch de där sidorna du länkade till är bara msm-propaganda för höjda skatter. Förresten läs på själv 56:an och vänd blicken uppåt en molnfri dag. http://chrono.qub.ac.uk/blaauw/cds.html
Klimat har funnits i drygt 4,5 miljarder år. Det är ett naturligt tillstånd som självfallet varierat och påverkas av faktorer som ligger utanför någon mänsklig påverkan. Vad är det som gör att vi människor sedan drygt 100 år tror vi kan styra över klimatet?
Och om man tror sig kunna styra över klimatet – vilket klimat är det rätta? Vilket klimat ska vi ha?
Sedan så tycker jag att SMHI kan slås ihop med Svenska Spel.
Det var en konstig sida du länkade till, tyckte mest det liknade nåt frireligöst som det finns en uppsjö av på nätet
Du känner väl till att i den här delen av världen har vi en stark tradition av empiriskt tankesätt och belagd vetenskap
Om du tillexempel har en Sachs och det blir något konstigt fel på den frågar du Conrad eller din lokala pastor?
Regn och blåst med 15 grader hela dagen, ser liknande ut för nästa vecka också...Var hyfsat i går i alla fall, jag var till Nossebro och kollade veteranmarknaden då.
56:an skrev: Om du tillexempel har en Sachs och det blir något konstigt fel på den frågar du Conrad eller din lokala pastor?
Ingendera, i stället vänder jag mig till den allsmäktige som kör alla mopedmärken och just därför har svar på alla frågor.
Fast nu har jag ju ingen sax utan en Musse och den blir det aldrig fel på, så jag har inte behövt vända mig till den allsmäktige.
Fast ännu är det inte i morgon, så jag kan lugnt sitta här söndagskvällen och smutta på en whisky och slippa tänka på något arbete i morgon, för det blir det inte.