Sida 83 av 104

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 11 jun 2015, 09:02
av Skunkworkz
Det där är INTE rätt sätt att pressa ihop el isär en motor, kraften skall inte gå genom kulorna på lagret. Man skall dessutom använda värme annars är det stor risk att lagerlägerna i blocket slits i onödan.

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 11 jun 2015, 09:05
av 56:an
.........

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 11 jun 2015, 09:10
av 56:an
Skunkworkz skrev:Det där är INTE rätt sätt att pressa ihop el isär en motor, kraften skall inte gå genom kulorna på lagret. Man skall dessutom använda värme annars är det stor risk att lagerlägerna i blocket slits i onödan.
Husqvarnafabriken använde pressverktyg när dom monterade motorcykelmotorerna det har Jim Lundberg på Classic Motor rapporterat om.

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 11 jun 2015, 10:07
av Skunkworkz
Ok, men det blir ju inte mer rätt för det. Fråga SKF hur man skall montera lager istället.

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 11 jun 2015, 11:04
av 56:an
.......

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 11 jun 2015, 16:57
av 56:an
.........

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 11 jun 2015, 18:39
av 56:an
..........

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 11 jun 2015, 20:58
av 56:an
............

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 12 jun 2015, 09:48
av 56:an
.........

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 12 jun 2015, 13:00
av 56:an
..........

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 12 jun 2015, 14:47
av erlan
om du skruvar ur munstycket och sticker ner en tandpetare där, så bör du se flottörnivån.

erlan

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 12 jun 2015, 16:53
av 56:an
........

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 12 jun 2015, 19:53
av 56:an
........

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 12 jun 2015, 21:14
av 56:an
J............

Re: 56:ans motor och mekartråd

Postat: 12 jun 2015, 23:17
av 56:an
.......