Handlar man mycket på Ica får man ju Rabatt på matenselma skrev:Det ser onekligen mummigt ut,men vad gör rabatten i maten
T M skrev:![]()
Grannen ville ha receptet på min ökända böngryta...........................
Roadkill stew
Delar
Burk med blandade bönor 1 st
Burk med chili salsa 1 st
Rödlök stor som ett kattahue 1 st
Skivspill, rester efter söndagssteken,
ölkorv etc 4 - 5 hekto
Grovhackad vitlök 10 - 20 klyftor
Torkad krossad chili ½ - 10 tsk
Rapsolja eller smör
Eventuellt extra
Burk kikärter 1 st
Chilisås nån deciliter
Dricka
Öl eller Cherry coke
Verktyg
Stekpanna med glaskupa
Kniv
Konservbrytare
Slev
Pärestöt
Ev köttkvarn
Montering
Grovhacka löken fräs den glasklar i olja lägg på tallrik
Tärna eller mal köttet bryn det lagom
häv i rödlök bönor salsa kryddor (Utan burkar)
ev häv dit sås och mosa kikärter och häll i
puttra allt 10 - 15 min under locket och kasta i vitlöken.
Ringla lite olja över vitt bröd som används som såssug
Servera lämpligast i skål (sensibla invdivider kan behöva en brandsläckare)
![]()
![]()
![]()
Ser riktigt gott ut! Nu blev jag hungrig..billykid skrev:Vad blev det för kvälls mat.....![]()
Varit å handlat....kom hem ställde kassen på kök bordet. Började plocka in sakerna och hör en tydlig dums/splash.
Nej nej....inte äggen som ligger höst upp i kassen, jodå äggkartan har gjort en lob å laddat helt platt på översida.
Jäkla anama...en karta på 20 ägg......snabbt som g*veln snabbar en blixten och fantomen tog en bunke
och + durkslag la äggkartan i den. Sen var det bara att plocka bort äggskalen, visade sig at 15 var trasiga. Och inte
en liten droppe på golvet hann det bli alltså...inget att skura upp...ah verry.. happy![]()
Achs en omlett på 15 ägg har jag inte gjort tidigare.....jaja. Fräset på falukorv, lök å kryddor med organo mm så
nu vet jag vad det blir några ggr........![]()
På med lite pickles å tomat.....inte helt fel vill jag lova..... Ingen skönhet, då den blev för stor att vända.
Såg väldans gott ut Mike S......Micke S skrev:Till middag blev det bakas potatis med räkröra, vitlöksbröd och plock-ost med vindruvor efteråt. Så i morse var det bara att gräva fram resterna i kylskåpet och återställa vätskebalansen.