Sida 90 av 104
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 25 jun 2015, 19:36
av 56:an
.........
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 12:59
av 56:an
........
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 15:44
av Amarace
56:an skrev:Som sagt nu sitter det 50 munstycke i förgasaren men i går kväll ville mopeden inte fyrtakta på ettan järnet utan bara tokvarvade.
Kan säkert sätta i 52 och få den och fyrtakta igen men är verkligen felet för litet munstycke?

Eller för mycket luft ;)
På Hva o Ilo har det faktiskt betydelse, nu har väl du rätt grejjer redan, men har man inte luftfiltret rätt, rent och bra samt original luftburk med hålen rätt så brukar man behöva gå upp i munstycke.
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 17:14
av 56:an
..........
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 18:04
av HSE
Luftfilter av den typen skall ha olja , det är den som binder dammet till metall fyllningen som luften passerar runt på sin väg in i förgasaren.
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 20:31
av 56:an
.........
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 21:30
av HSE
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 21:52
av 56:an
......
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 21:59
av 56:an
.........
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 22:23
av Micke S
Hur ska du göra för att krympa mässingsröret så mycket som nästan 1 mm? Mässing är ju nästan lika hårt som....mässing.
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 22:31
av 56:an
.......
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 22:41
av Micke S
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 23:01
av 56:an
..........
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 27 jun 2015, 23:13
av Micke S
Ja det var väldigt intressant att se hur de gör. Det finns säkert massor med fina tillverkningstekniker som man inte känner till eller t.o.m. har fallit i glömska i samband med industrialiseringen.
Re: 56:ans motor och mekartråd
Postat: 28 jun 2015, 01:45
av 56:an
........