Wiklund skrev:
Han frågade faktiskt efter ett seriöst forum!
![]()

Kanske runt 12-13hk?Patrik skrev:Hej !Rexxy skrev: Men vevstaken! Som var glappfri då jag monterade veven, hade nu börjar glappa rejält! Ojdå, där sprack myten att Am6 veven håller för 70cc..
Så ett nytt vevparti står på inköpslistan.
Hur mycket sprutt räknar du med ungefär att du haft i den eller har du hört några siffror vad original vevparti pallar ?
mvh Patrik
Då återstår på Twostrokerider, och hur är kunskapen där?Wiklund skrev:Han frågade faktiskt efter ett seriöst forum!Rexxy skrev:Jag skulle rekommendera Moppenet.nu för att ställa mer frågor om dessa motorer.kreidlertm skrev:finns det nått seriösare forum för dessa motorer?
![]()
Ok, klurar om man skulle hitta på något med en sådan motor någongång.Rexxy skrev:
Kanske runt 12-13hk?
Har hört en massa om vad dom klarar av. 17hk t.ex. Tvivlar dock att en vev förblir långvarig då!
LC betyder vattenkylt. Och Am6 är ju det. Finns inga likheter mellan am6 och scootermotorer.kreidlertm skrev:betyder det att det är samma cylindrar på lc och am6 alltså.. kanske tillochmed så att den fläktkylda passar? nej moppenet är inte seriöst och twostroke har jag ingen koll på.. nu behöver jag inget forum egentligen utan vill bara kunna få lite koll på dessa motorer!
Min flickvän håller på och lära sig att köra min stockholmare. Det tog ett tag att komma ihåg koppling och växling. Men sen kunde hon det rätt så bra. Men hon kunde inte svänga runt med motorn på, så hon stängde av den och rulla runt.Lasse väss skrev:Näjdå.... hon har lärt sig att svänga nu (Det kunde hon inte i vårasRexxy skrev:Lite överdrift...Lasse väss skrev:Eller kanske på fruns P-Maxi