Skoterett - SÅLD

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...och kalla den Bol d'Or... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
JanneHagnell skrev:...och kalla den Bol d'Or... :wink:
Hmm, det där förstod inte jag riktigt :oops: Förklara bitte! <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg förjävligt ut med guldfärgade kåpor. Bara att slipa ned och göra om :( <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

Pälle skrev:
Hmm, det där förstod inte jag riktigt :oops: Förklara bitte!
Inte tyska, franska! :)
På 80-talet var det någon japshoj som vunnit någon tävling i Frankrike och den stolta tillverkaren döpte den till Bol d'Or - guldpokalen...
Frågan är om man vinner något med en Scooterette, vare sig det gäller hastighets- eller tillförlitlighetstävlingar... evildevil <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

JanneHagnell skrev:
Pälle skrev:
Hmm, det där förstod inte jag riktigt :oops: Förklara bitte!
Inte tyska, franska! :)
På 80-talet var det någon japshoj som vunnit någon tävling i Frankrike och den stolta tillverkaren döpte den till Bol d'Or - guldpokalen...
Frågan är om man vinner något med en Scooterette, vare sig det gäller hastighets- eller tillförlitlighetstävlingar... evildevil
Tyckte jag kände igen det från nåt MC-reportage jag läst.

Näe, där vinner den nog inget men den har högt posörvärde så där kan man hämta hem några poäng :D <!-- </EdIndex> --></div>
HillBilly
Forumsponsor

re

Inlägg av HillBilly »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror det var Honda cb 900 <!-- </EdIndex> --></div>
Glad skit
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det längesedan det hände nåt med Fröken Skroterett. På köksbordet ligger nu de delar som behövs för att få henne startklar. Har inhandlat ny kolv, 15 kuggs drev samt munstyckshållare med munstycken i storlek 46 o 49.

I morgon ska visst min nya luftvärmepump monteras i garaget så torsdag kväll är inbokad för mekning i värme. Fick ju tag i en fin billig pluggad cylinder för ett tag sedan så nu är det bara att skruva ihop den nya motorn. Ska bli riktigt kul att se om den funkar och går bättre med nya motorn. Den gamla var ju dyngslut men funkade ändå. Lite bättre borde den gå hoppas jag. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Faan vad avunds jag blir på din värmepump , vad är det för märke
och vad har den för arbetsområden, berätta för jag har direktverkande el, och relativt oisolerat(kalla det sommargarage) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur kan ni ha direktel å liknande när ni bor i Boden? cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Pälle

Inlägg av Pälle »

Grannen skrev:Faan vad avunds jag blir på din värmepump , vad är det för märke
och vad har den för arbetsområden, berätta för jag har direktverkande el, och relativt oisolerat(kalla det sommargarage)
Den gamla kinespumpen Chunlan som inköptes för 3500:- som demoex på Jula gav ju som sagt upp. Den brummade och gick som tusan även vid minus 28 grader, förmodligen inte så effektiv men ändå.

Den nya rackarn är en Fujitsu Inverter på 5,6 kW. Har bara kört 2 dagar så jag kan inte säga så mycket mer än att det är varmt i garaget och att den sköter sig själv. Ska börja logga förbrukningen på den när jag handlat en ny elmätare till uttaget.

Har som kallast haft -14,5 grader under denna tid och då gick den och avfrostade som den skulle. Jag hoppas verkligen den orkar leverera när det blir -25 också.

Men som sagt, ikväll blir det garagekväll även om jag har ett frestande VVS-jobb i tvättstugan :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha :shock: inte bara jag som har VVS jobb, fast jag har mitt i pannrummet. Har dragit nytt vatten från ny servis ute i vägen och ända in i pannrummet med ny huvudstam. Allt i hårdlödda kopparrör. :D Fast för mig blir det Sachs kväll <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att ni orkar vvs:a dagar å kvällar, jag har nog dagtid, värmepumpar hit och oljepannor dit, det blir inte mycke meka efter det. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Näe, krökar man rör hela dagarna blir det kanske trist att meka på kvällen.

Ikväll blir det dock Skoterettmekning i mitt numera 16 grader varma garage :D I kombination med luftavfuktare har man då en varm och torr bil varje morgon. Såååå skönt att slippa tjafset med motorvärmare och timers och jox. <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Pälle skrev:Näe, krökar man rör hela dagarna blir det kanske trist att meka på kvällen.

Ikväll blir det dock Skoterettmekning i mitt numera 16 grader varma garage :D I kombination med luftavfuktare har man då en varm och torr bil varje morgon. Såååå skönt att slippa tjafset med motorvärmare och timers och jox.
Nädå, jag blir inte avundsjuk som har både helvetesmaskinen (EU-moppen) och Mamban ståendes ute året runt cocos_acc.gif hate-wall.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mopeder kan man ju inte ha utomhus :shock: Bygg genast varmgarage åt dom...

Skämt åsido, ikväll mekade jag i T-shirt :D

Honade min "nya" pluggade cylinder och snyggade till lite grovheter i kanalerna med dremeln. Monterade sedan ihop med ny kolv, packningar och rundade av det hela med ett FAST munstycke i storlek 49.

Vet ej om det är rätt storlek, skulle vara fint att slippa det ställbara eftersom jag ska köra med sidokåpor.

Hängde dit ett nytt 15 kuggs drev och div nya skruvar o muttrar.

Sen tog det stopp, saknar krysskil till svänghjulet.

Gick istället in och bokade en solresa för familjen till hösten :roll: Misstänker ett tunt moppekonto framöver :( <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar