Äntligen köpt E-type !!!
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir förjäkla snygg.. helt perfekt färgval hammonddme 100 ,bara att gratulera...kommer nog dessutom att gå som ett skott....
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ingen aning om vilket fabrikat det är på cyllen dock...
Motorn helt genomgången och renoverad av Delta ifjol.
Motorn bromsad till 10,87hp på bakslangen, när den satt monterad i en av mina andra mopedramar. <!-- </EdIndex> --></div>
Det är en 50cc cylle, bearbetad av Delta Racing nån gång när det begav sig.Conrad Engström skrev:HärligtRiktiga bitar !!! Är det en 50 cc Zeta ? eller?
På min blir det 80 Ts cylinder med 48 kolv, justerade kanaler med två boostportar och ombyggd topp och en riktig Sachs pipa.
Ingen aning om vilket fabrikat det är på cyllen dock...
Motorn helt genomgången och renoverad av Delta ifjol.
Motorn bromsad till 10,87hp på bakslangen, när den satt monterad i en av mina andra mopedramar. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Projektet blir supergrymt! F*N vad snyggt!!!mistick_yes.gif
Om cylindern är bearbetad av han på delta (tror han heter Bengt) så är det ingen skit, han vet vad han gör!!! Vi borde dra ihop lite GS maskiner och rejsa ordentligt ihop någon gång. Det måste finnas flera likasinnade GS-nissar, det hade varit kul!!!
Grattis till ett grymt projekt!!!!!!!!!!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Om cylindern är bearbetad av han på delta (tror han heter Bengt) så är det ingen skit, han vet vad han gör!!! Vi borde dra ihop lite GS maskiner och rejsa ordentligt ihop någon gång. Det måste finnas flera likasinnade GS-nissar, det hade varit kul!!!
Grattis till ett grymt projekt!!!!!!!!!!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Hur får du på det på en 50cc? Har du även bytt veven då? Slaglängden är ju inte den samma. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:HärligtRiktiga bitar !!! Är det en 50 cc Zeta ? eller?
På min blir det 80 Ts cylinder med 48 kolv, justerade kanaler med två boostportar och ombyggd topp och en riktig Sachs pipa.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är 44 i slag och 10 mm längre stake, 95 mm orginal är 85.
På din motor är slaget 39,7. Men det fins 39,7 44 48 i slag och alla passar. Jag renoverar och trimmar själv.
Med den cylindern och en EKF motor och en vanlig Jamakoldämpare åker jag 107 km/ tim. 6 växlar och en riktig pipa borde gå lite mera. <!-- </EdIndex> --></div>
På din motor är slaget 39,7. Men det fins 39,7 44 48 i slag och alla passar. Jag renoverar och trimmar själv.

Med den cylindern och en EKF motor och en vanlig Jamakoldämpare åker jag 107 km/ tim. 6 växlar och en riktig pipa borde gå lite mera. <!-- </EdIndex> --></div>
Känns lite pinsamt eftersom jag helrenoverat ett antal 50cc motorer! Jag har en 80cc motor av nyare modell som verkar vara ganska så lätta och trimma. Man tar bort "insugsplattan" och fixar till utblåset för där är den nedtrimmad ganska så rejält. Borde gå som en
Men efter att ha studerat på e-bay.de ganska länge så verkar det som vevlagren ofta är glappa på 80cc i högre utsträckning än 50cc. De verkar inte palla det riktigt... <!-- </EdIndex> --></div>
Sorry! Jag tänkte fel. Slaget är ju samma men staken är längreConrad Engström skrev:Jo det är 44 i slag och 10 mm längre stake, 95 mm orginal är 85.
Med den cylindern och en EKF motor och en vanlig Jamakoldämpare åker jag 107 km/ tim. 6 växlar och en riktig pipa borde gå lite mera.

-
-
Självklart ska vi på nåt sätt sammanstråla och åka GS !
Planer finns från vår mopedklubb att anordna 201m race här till sommaren, och då vore det ju kul om några Sachsar kunde ge dom andra en god match.
Sedan är jag grymt sugen på att få se och höra den där 120cc´n också...
<!-- </EdIndex> --></div>
Jodå, det är Bengt som vafrit framme och trimmat.peezee skrev:Projektet blir supergrymt! F*N vad snyggt!!!mistick_yes.gif
Grattis till ett grymt projekt!!!!!!!!!!!!!!
Självklart ska vi på nåt sätt sammanstråla och åka GS !
Planer finns från vår mopedklubb att anordna 201m race här till sommaren, och då vore det ju kul om några Sachsar kunde ge dom andra en god match.
Sedan är jag grymt sugen på att få se och höra den där 120cc´n också...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->10 mil till Mellerud... Inga problem!!! Om jag har möjlighet att komma så tar jag med den tvåcylindriga compacten också! Meddela i god tid bara så att jag kan planera! F*N! Nu måste jag börja fila på min GS, den har kommit lite i skym undan medans jag har fixat min compact... <!-- </EdIndex> --></div>