zappafan skrev:Gjorde Sadelbyte på Raketarn & 1279:an, som fick raketarns gamla Bredare sadel så dom snabba långfärderna blir bekvämare...(& med NOS rödskottsrutigt sadelöverdrag som matchar lacken..) ,tycker nog det blev snyggare med svart sadel (är ju ingen originalfascist direkt..)
Nu sitter jag vid datorn så nu orkar jag ge mej på en kommentar: Den där är jävligt snygg med den färgsättningen och det blev bara bättre med helsvart sadel
Stellan Egelands gamla Raketarsle har fått ännu mer patina 2014, bra gjort att dom samla ihop ett moppegäng för att Hedra en bortgången moppepolare..
passade på att fråga hur den gick nuförtiden...
Zappafan, den visade sig ha förlorat det lilla
mellanregistret den hade. På toppen matade hon på nästan som förr, problemet är att man bara kommer upp dit på fyran om man har tajt tröja eller bar över. Nu hade jag ju skidjacka och täckbraller. Men efter lite hakan i styret så toppade den nog runt 80, mot forna tiders 96 utan gas.
SachsMekarn skrev:Skulle vara kul att veta vad han har gjort för att komma upp i 96km/h. Ser ju ut som det sitter en Bing förgsare på den.
Stellan skrev väl att det behövdes slimma kläder för att uppnå den hastigheten så inte det blev sånt luftmotstånd, sen väger Stellan bara ⅓-del av den genomsnittlige återfallsmopedisten!
SachsMekarn skrev:Skulle vara kul att veta vad han har gjort för att komma upp i 96km/h. Ser ju ut som det sitter en Bing förgsare på den.
Stellan skrev väl att det behövdes slimma kläder för att uppnå den hastigheten så inte det blev sånt luftmotstånd, sen väger Stellan bara ⅓-del av den genomsnittlige återfallsmopedisten!