Ja, skillnad som natt & dag ! <!-- </EdIndex> --></div>Lolalola skrev:Tjusigt värre! Det är verkligen en helt ny värd som öppnar sig med en treväxlad fot. När jag bytte från 2-hand till 3-fot på min sån där så blev jag förälskad i den på allvar.
Zündapp Combinette 62
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Framöver ska jag ta steget från 3-pet till 5-pet, undrar just hur det kännsLasse väss skrev:Ja, skillnad som natt & dag !Lolalola skrev:Tjusigt värre! Det är verkligen en helt ny värd som öppnar sig med en treväxlad fot. När jag bytte från 2-hand till 3-fot på min sån där så blev jag förälskad i den på allvar.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På mitt 517-cross bygge, har jag en 5-växlad, men jag har inte haft igång den än.
Detta är mitt allra lääääängsta projekt, började 2007 och har inte rört sig en millimeter de senaste två åren.
Eldragningen var det som fick mig att tappa lusten/orken, och sen har den bara stått där.
<!-- </EdIndex> --></div>
Detta är mitt allra lääääängsta projekt, började 2007 och har inte rört sig en millimeter de senaste två åren.
Eldragningen var det som fick mig att tappa lusten/orken, och sen har den bara stått där.

- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Fyra käftsmällar istället för tvåPälle skrev:Framöver ska jag ta steget från 3-pet till 5-pet, undrar just hur det kännsLasse väss skrev:Ja, skillnad som natt & dag !Lolalola skrev:Tjusigt värre! Det är verkligen en helt ny värd som öppnar sig med en treväxlad fot. När jag bytte från 2-hand till 3-fot på min sån där så blev jag förälskad i den på allvar.


<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Det är dom stora bromsarna på den där va?BjörnK skrev:På mitt 517-cross bygge, har jag en 5-växlad, men jag har inte haft igång den än.
Detta är mitt allra lääääängsta projekt, började 2007 och har inte rört sig en millimeter de senaste två åren.
Eldragningen var det som fick mig att tappa lusten/orken, och sen har den bara stått där.
[img]bild[/img]

- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jeesus
De e ju bara lite sladdar 
Vilken moppe
<!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK skrev:På mitt 517-cross bygge, har jag en 5-växlad, men jag har inte haft igång den än.
Detta är mitt allra lääääängsta projekt, började 2007 och har inte rört sig en millimeter de senaste två åren.
Eldragningen var det som fick mig att tappa lusten/orken, och sen har den bara stått där.



Vilken moppe

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du vet Lasse, brytarlöst original Bosch, blinkers, ULO -box, varvräknare, sladdar hit och dit och ett antal olika kopplingsscheman.
Funderar på att byta tändsystemet till ett Kokusan istället, men känner mig lite fattig så här efter julhelgen. <!-- </EdIndex> --></div>
Funderar på att byta tändsystemet till ett Kokusan istället, men känner mig lite fattig så här efter julhelgen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Egentligen gillar jag inte långlimpor men på en riktig Super Sport är det klockrent. Kan du inte förklara för mig hur det funkar med avgassystemet på dessa? En massa prylar för att montera det vet jag att man måste ha men sen är det nån specialgrunka vid avgasstosen.
Lång projekt? Du, jag började med min 68a 2003 och är inte klar ännu, visst den är körbar men det återstår en hel del innan det är perfekt. <!-- </EdIndex> --></div>
Det där är ju vackert! Präxis en sån måtår har jag skaffat, med 6,25a och Bing 19BjörnK skrev:På mitt 517-cross bygge, har jag en 5-växlad, men jag har inte haft igång den än.
Detta är mitt allra lääääängsta projekt, började 2007 och har inte rört sig en millimeter de senaste två åren.
Eldragningen var det som fick mig att tappa lusten/orken, och sen har den bara stått där.

Lång projekt? Du, jag började med min 68a 2003 och är inte klar ännu, visst den är körbar men det återstår en hel del innan det är perfekt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Avgassystemet monteras vid övre stötdämparfästet med ett specialfäste samt vid en av motorskruvarna med en specialbult.
Muffen som sättes på avgasstosen är gängad och pressas på, när man vrider den.
Finns ett specialverktyg som man drar åt med, som jag kan rekommendera. Jag har ett extra, av någon outgrundlig anledning, så vill du ha detta kan jag skicka dig, Pälle.
Jag trodde det skulle vara lite knepigt, när jag först tittade på lösningen, men det är rätt enkelt när man väl kommer igång.
Men, kosta på dig monteringssatsen, onödigt mycket jobb att göra detta själv. <!-- </EdIndex> --></div>
Muffen som sättes på avgasstosen är gängad och pressas på, när man vrider den.
Finns ett specialverktyg som man drar åt med, som jag kan rekommendera. Jag har ett extra, av någon outgrundlig anledning, så vill du ha detta kan jag skicka dig, Pälle.
Jag trodde det skulle vara lite knepigt, när jag först tittade på lösningen, men det är rätt enkelt när man väl kommer igång.
Men, kosta på dig monteringssatsen, onödigt mycket jobb att göra detta själv. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Finns ju åtminstone 3 varianter att välja på 
Ja har du ett verktyg över som du inte behöver så är jag tacksam
Men du menar att det inte är nån skillnad på stosen på själva cyllen alltså? <!-- </EdIndex> --></div>
Aha, ja jag funderar på att köpa mig ett system från Ebay och montera på mitt nästa projektBjörnK skrev:Avgassystemet monteras vid övre stötdämparfästet med ett specialfäste samt vid en av motorskruvarna med en specialbult.
Muffen som sättes på avgasstosen är gängad och pressas på, när man vrider den.
Finns ett specialverktyg som man drar åt med, som jag kan rekommendera. Jag har ett extra, av någon outgrundlig anledning, så vill du ha detta kan jag skicka dig, Pälle.
Jag trodde det skulle vara lite knepigt, när jag först tittade på lösningen, men det är rätt enkelt när man väl kommer igång.
Men, kosta på dig monteringssatsen, onödigt mycket jobb att göra detta själv.


Ja har du ett verktyg över som du inte behöver så är jag tacksam

Men du menar att det inte är nån skillnad på stosen på själva cyllen alltså? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte mitt av Kent Jalonen (KJ Tools), så jag vet egentligen inte vilken variant det är.
Jag har också sett på ebay att det är några olikaversioner, men jag har inte begripit vad som skiljer.
Det ska ju passa den stora avgasstosen, 36 mm.
Pm:a mig din adress, så lägger jag verktyget på lådan. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har också sett på ebay att det är några olikaversioner, men jag har inte begripit vad som skiljer.
Det ska ju passa den stora avgasstosen, 36 mm.
Pm:a mig din adress, så lägger jag verktyget på lådan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Arbete pågår i vårsolen.
En treväxlad fot modell ä, är påsatt och provkörd.
Av fyra motorer blev det två, när allt var klart. Inte speciellt ekonomiskt, men ibland får man plocka det bästa delarna för att få ihop en eller två fungerande.
Nu är det lite kvar att justera, sen blir det en förhoppningsvis härlig premiärtur snart!
<!-- </EdIndex> --></div>
En treväxlad fot modell ä, är påsatt och provkörd.
Av fyra motorer blev det två, när allt var klart. Inte speciellt ekonomiskt, men ibland får man plocka det bästa delarna för att få ihop en eller två fungerande.
Nu är det lite kvar att justera, sen blir det en förhoppningsvis härlig premiärtur snart!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det blev inte så mycket provkört idag.
När jag skulle starta den, hände absolut ingenting.
Trots att den gick i gång igår.
Felsökning påbörjades, och efter ett tag kunde jag konstatera
att matarspolen till den yttre tändspolen helt givit upp.
"Bara" till att leta i lådorna och så småningom hitta en annan,
som provades och fungerade, kors i taket!
Så, en liten tur blev det, trots allt, innan solen gick ned. <!-- </EdIndex> --></div>
När jag skulle starta den, hände absolut ingenting.
Trots att den gick i gång igår.
Felsökning påbörjades, och efter ett tag kunde jag konstatera
att matarspolen till den yttre tändspolen helt givit upp.
"Bara" till att leta i lådorna och så småningom hitta en annan,
som provades och fungerade, kors i taket!
Så, en liten tur blev det, trots allt, innan solen gick ned. <!-- </EdIndex> --></div>