F50 renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grymt :headbang: snyggt det där .slit på nu så vi får flera bilder att gotta oss med . <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte för att jag är någon stil polis , men däcken är vända åt olika håll (rotation) <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ska vara så, olika rotationsriktning beroende på om dom sitter fram eller bak.

Men du har rätt i att det skulle vara stiligare om dom satt lika.

Mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ricky skrev:Det ska vara så, olika rotationsriktning beroende på om dom sitter fram eller bak.

Men du har rätt i att det skulle vara stiligare om dom satt lika.

Mvh Ricky
Verkar ju sjukt ... alltså har mönstret ingen inverkan ?

Mopeden blir grym thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska ta kort på märkningen av däcket vid tillfälle. Kan ju vara jag som tolkar det fel också.

Mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har sett på en del MC (på mitt jobb) att däcket kan vara olika monterat beroende på var det sitter monterat.Kan vara för att få driv bak och bra broms fram?

Så jag tror du har monterat dom rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är huvudet dumt får renoveringen lida... (gammalt moppeordspråk)

Lyckades med konststycket att bli så arg häromdagen så det nästan svartnade för ögonen. I det läget tänkte jag inte riktigt klart och det som kändes mest logiskt då var att försöka slå hål i en betongvägg.

Som ni säkert förstår så gick inte väggen sönder utan min hand.

Så nu sitter man och kör pekfingervalsen på tangentbordet med vänster hand medan den högra är gipsad med 2 frakturer i väntan på skiktröntgen för en eventuell operation om benen behövs skruvas i rätt position.

Otroligt frustrerande då jag bara hade en vecka kvar på renoveringen och kommer missa topspeeden som man betalt och "Gurras rally" som är en av mina favoritrundor :(

På återseende :)

mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vadå gipsad hand
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/k03ak-hi_zw"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/k03ak-hi_zw" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, ja lite bitter är man nog... :)

Men idag känns det bättre, kommer inte behöva skruva i handen och gipset ska bara sitta 3 veckor, det beskedet firade jag genom att slowmotion meka ihop nya wires till moppen.

Just wires är jag lite kinkig på, det ska lödas och det ska vara rätt längd och dragning enligt mig. Jag blir lika förvånad varje gång man ser en skitblank moppe i tip top skick, men med 3 dm för långa wires som kan fastna i vad som helst, och som dessutom har en skruvnippel i ändan med spretande kardeler efter sig. Varför slarvar man just med det?

Tog några halvsuddiga bilder.

Bild

Bild

Bild

Bild

Wires på plats.

Bild

mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Rick

Inlägg av Rick »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du för blandning som du stoppade ner nippel och vajer i innan lödning? <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->flussmedel. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Rick

Inlägg av Rick »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo att det är någon form av flussmedel förstod jag, men vad för sort... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt rätt, jag ogillar också förlånga wirar på en nyrenoverad moped. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Helt rätt, jag ogillar också förlånga wirar på en nyrenoverad moped.
Ja finns inget värre än när dom hänger som lianer runt frangaffeln osv :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror vi har en till tture, på g När jag ser bilden på moppen. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar