Raketarens SAAB tråd
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Farsan hade Perry-motorer i sina rallyfolkor
Jag minns att det stod Porschar från när och fjärran som skulle servas
Jag läste en gång i Bilsport (90-talet) om nån som hade ptoblem med nån gammal Porsche
Han hade varit i kontakt med fabriken och dom rekomenderade hoom att kontakta Perry i Herrskogen
Det inte han vet om en Porsche det behöver man inte veta sa dom <!-- </EdIndex> --></div>
Jag minns att det stod Porschar från när och fjärran som skulle servas
Jag läste en gång i Bilsport (90-talet) om nån som hade ptoblem med nån gammal Porsche
Han hade varit i kontakt med fabriken och dom rekomenderade hoom att kontakta Perry i Herrskogen
Det inte han vet om en Porsche det behöver man inte veta sa dom <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På vägen mellan Stömsholm och Munktorp, fins en plats som heter Herrskogen. När man åker genom Herrskogen ser man en parkering med oftast massa Porsche. I en oansenlig lokal bakom villan, har han verkstaden, utan billyft. 
Perry har förmodligen pension, men kunskapen fins ju kvar. hur mycket han skruvar numera, vet jag inte. <!-- </EdIndex> --></div>

Perry har förmodligen pension, men kunskapen fins ju kvar. hur mycket han skruvar numera, vet jag inte. <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han trimmade min bror Rolfs VW 1500, på den tiden var han rallymek vid Svenska Volksvagen i Södertälje, och han hade hand om bla.Waldegårds
Porsche, och följde honom på alla rallyn i Europa samt Australien, engång när vi var i Strömsholm, så hjälpte jag Waldegård och Perry att byta däck på hans bil som skulle till Röforsloppet samma dag, dom var sent ute , och vi skulle också till Röfors. ( han trimmade min brors VW 1500 för då 5000:-) det blev ca 82 hp ganska mycket i en 1500. Till saken hör att min bror var jobbarkompis med Jörgen som var släkt med Perry.( systerson eller nått) Förresten så fixade min bror maten på Perrys 30 årsmiddag.det var 1969, även på den tiden fanns ge och ta modellen. Jag tror att det finns många historier där vår gode vän Perry är inblandad. En mycket god man
<!-- </EdIndex> --></div>
Porsche, och följde honom på alla rallyn i Europa samt Australien, engång när vi var i Strömsholm, så hjälpte jag Waldegård och Perry att byta däck på hans bil som skulle till Röforsloppet samma dag, dom var sent ute , och vi skulle också till Röfors. ( han trimmade min brors VW 1500 för då 5000:-) det blev ca 82 hp ganska mycket i en 1500. Till saken hör att min bror var jobbarkompis med Jörgen som var släkt med Perry.( systerson eller nått) Förresten så fixade min bror maten på Perrys 30 årsmiddag.det var 1969, även på den tiden fanns ge och ta modellen. Jag tror att det finns många historier där vår gode vän Perry är inblandad. En mycket god man

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sist jag såg nåt på tv där han var med var när han lånade ut en porsche åt Persbrant till mdnattsolsrallyt <!-- </EdIndex> --></div>
Då borde min farsa Sten.Inge (född 1938) varit däralf-johan skrev:Förresten så fixade min bror maten på Perrys 30 årsmiddag.det var 1969, även på den tiden fanns ge och ta modellen. Jag tror att det finns många historier där vår gode vän Perry är inblandad. En mycket god man
Sist jag såg nåt på tv där han var med var när han lånade ut en porsche åt Persbrant till mdnattsolsrallyt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stopp stopp
börjar bli väldigt
på min tråd nu tycker jag...detta hör nog hemma på en folkatråd..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är ju bortrest hela påsken, så saabarna får stå å vänta tills efter helgen..hittade några småprylae till snetrean på marknaden i Nordichallen i går.. det emaljerade saabmärket i fronten, detta var i bättre skick än mitt så det kändes ju som lite fyndvarning..
åsså en tidstypisk backlampa inhandlades oxå
.. <!-- </EdIndex> --></div>

Rätt ämne i tråden
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer en liten bild för att få tråden på rätt spår. Den perfekta accesoaren för Raketaren, när han är i behov av manchettknappar. Följer tråden med intresse, kul att se ett proffs polera en bil.
Själv har jag bara ägt en Saab, men det var en sjusitsig 95 i mörkgrönt. Rostfri, körd mindre än 10 000 mil och i fint orginalskick. Köpt för 3000 kr för 20 ? år sen, körd som bruksbil nåt år och sen såld vidare för samma pengar. Då fattade jag ju inte hur ball den var.
Själv har jag bara ägt en Saab, men det var en sjusitsig 95 i mörkgrönt. Rostfri, körd mindre än 10 000 mil och i fint orginalskick. Köpt för 3000 kr för 20 ? år sen, körd som bruksbil nåt år och sen såld vidare för samma pengar. Då fattade jag ju inte hur ball den var.

Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Re: Rätt ämne i tråden
blir nog tvungen å skaffa mig en trevlig vit skjorta å ha när jag skruvar..å leta mig ett par sådana eminenta manchettknappar..riktigt tjusiga Lasse.. 
var ju en riktigt fin raritet du ägt i form av en trevlig saab 95...de börjar ju bli rätt ovanliga idag..
Caddylasse skrev:Här kommer en liten bild för att få tråden på rätt spår. Den perfekta accesoaren för Raketaren, när han är i behov av manchettknappar. Följer tråden med intresse, kul att se ett proffs polera en bil.

var ju en riktigt fin raritet du ägt i form av en trevlig saab 95...de börjar ju bli rätt ovanliga idag..

-
- alf-johan
- Forumsponsor
förlåt jag lovar att aldrig mera göra om det
Ursäkta Raketaren, men inte trodde jag du var så nogräknad, så det inte kunde få hänga med lite VW på ett hörnRaketaren skrev:stopp stoppbörjar bli väldigt

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
det är ju ok om nåt enstaka inlägg är off topic, men inte när det blir en massa efter varandra det tycker jag sänker trådens innehåll
men ingen fara på taket Affe..
alf-johan skrev:Ursäkta Raketaren, men inte trodde jag du var så nogräknad, så det inte kunde få hänga med lite VW på ett hörnRaketaren skrev:stopp stoppbörjar bli väldigt
förlåt jag lovar att aldrig mera göra om det
det är ju ok om nåt enstaka inlägg är off topic, men inte när det blir en massa efter varandra det tycker jag sänker trådens innehåll

men ingen fara på taket Affe..

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen fara på taket. Men Calson han var på taket.
Jag såg för flera år sedan en film, från Eriks sport. den var filmad innifrån bilen. Man såg varvräknaren och vägen och när han växlade. dessutom hörde man ju det underbar ljudet. Man liksom levde med i farten och åkningen.
Det fins även lite film fråm när dom körde på Lemans (stavning?) med 93 an, ganska snarlika.
Saab andan, en del har den. (stod det i reklamen) <!-- </EdIndex> --></div>
Jag såg för flera år sedan en film, från Eriks sport. den var filmad innifrån bilen. Man såg varvräknaren och vägen och när han växlade. dessutom hörde man ju det underbar ljudet. Man liksom levde med i farten och åkningen.
Det fins även lite film fråm när dom körde på Lemans (stavning?) med 93 an, ganska snarlika.
Saab andan, en del har den. (stod det i reklamen) <!-- </EdIndex> --></div>