övrigt
Re: övrigt
Ser ingen framtid med moped scootern,har provat köra moped scooter och dom upplevs som trafikfarliga speciellt på grusväg bland annat och här uppe finns det mer grusväg än asfaltväg samt att dom går ju inte köra på is och snö här uppe i trafiken utan dubbdäck,300kr kostar dubbdäcken och då är ej montering inräknat,med montering blir det 7.000-8.000kr
3.500kr kostar montering 2 gånger per år = 7.000-8.000kr summa sumarum + 300kr per däck
Spar 7.000-8.000kr per år på att köra yamaha dt50r varje år genom att slippa byta däck 2 gånger per år

Det finns gott om fördommar när det gäller moped modeller ?
Mopedscooter är hemska saker
Det är bättre med Yamaha DT50r

Det är bättre med Yamaha DT50r

Visste du att när en släpper gasen så fortsätter moped scootern i 45km\h eller mera ändå ,total avsaknad av motorbroms och hakar gasen upp sig så går det inte frikoppla,enda chansen är att stänga av tändningen om man hinner ?
Har provkört 3 moped scooter modeller,busenkel konstrucktion.men.livsfarlig för mej,föredrar växla själv efteråt
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag tycker vanliga mopeder är bekvämare att köra än scootermodeller. De små hjulen är ingen höjdare på våra vägar, men ibland är det skoj att ta dem på en tur ändå.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Ja plastmopejderna med små hjul är inte så roliga på dåliga vägar men på asfalt kan det vara mycket snabba i kurvor. Kolla vid 1:55 och fram hur snabbt den lilla skotern kommer i fatt en mycket motorstarkare motorcykel och är på väg att köra om. På rakan blir han förstås frånkörd men de har ungefär samma varvtid och båda är duktiga.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Men.i torsdags blev det en hel del piruetter och sedan kom eu moped scootern inte ur fläcken och en sur liten flicka fick vända om (plast bambi på hal is blev det i torsdags medan för mej gick det köra problemfritt tur och retur från hammarängen) och jag hade sommardäck på dt50r
Dom flesta otrimmade eu moped scootrar gör kring 54-60km\h som mest.men.jag är lätt köra i från för jag kör mest 45km\h mätarhastighet i trafiken.dt50r har tidigare toppat 57km\h.men.inte nu längre p.g av slitage.numera toppar dt50r som mest 54 bara otrimmat i trafiken.en baotian bör lätt köra i från mej eftersom dom är på 5,4hp i motoreffekt oavsett om det är 2 eller 4-takt .5,4hp kan sjunka till 5hkr efter slitage och 2,82hkr kan sjunka till 2,72hp efter slitage = minus 3km\h.men.baotian gör fortfarande 70km\h.men.inte 74km\h längre.förstår varför olyckorna med eu moped scootern blir så svåra för det har du just berättat för mej via inläggen
Dt50r växlade yamaha ner 36km\h för att försvåra trimning efter att jag visat hur lätt det är att få dt50r att göra 77km\h trotts pluggning på yamaha dt50r ?
Och när givaren är sönder så fungerar inte varvstoppen på yamaha dt50r och då orkar dt50r göra en bit över 100km\h i topphastighet i trafiken vid 14.000rpm som mest i trafiken
Men så fort kör du väl inte? Skulle farbror Blå se dig då så tror jag att de jagar ifatt dig....marklundt skrev:Och när givaren är sönder så fungerar inte varvstoppen på yamaha dt50r och då orkar dt50r göra en bit över 100km\h i topphastighet i trafiken vid 14.000rpm som mest i trafiken