övrigt
Re: övrigt
Farbror blå var inte i boviksbadet den kvällen så jag hade bara tur väl ? Zyndappen har varken vattenpump eller generator att driva så det är fritt fram sätta den i bromsbänk och se den verkliga motoreffekten ?
Re: övrigt
Fick använda öronen för att inte övervarva motorn på dt50r
Re: övrigt
Eu mopeden är påväg emot ddr,s gamla trabbant syndrom och det utarmmar eu moped marknaden ? flera handlare har slutat ta hem eu mopeder i stan ?
Re: övrigt
Dt50r har bara extra utrustats med tillbehör,inte trimmats,hur jag vet det,jo.p.g av att jag är första ägaren på den,den har bara blivit cirka ett kg tyngre,inte ett dugg snabbare,nu väger den 105kg i torrvikt cirka med ökat luftmotstånd som följd,en hasplåt,handskydd och styrskydd väger lite.men.styrskyddet såg till att jag slapp få svåra skador senast på bröstkorg och mjukdelarna senast vid tjärnvägen 4 i stan och styrskydden skyddade händerna och hasplåten skyddade motorn
Re: övrigt
Det är ingen suzuki gsx 1.300r hayabusa jag kör precis ?men.den är trygg på is och snö och grus istället
Re: övrigt
Alla reggade eu-mopeder finns i bilregistret
Re: övrigt
Jag har nog mindre hål på avgaspluggen än förgasare numera ,det förklarar att dt50r gör 3km\h långsammare i trafiken ? 

Re: övrigt
Dt50r skulle värma upp snabbare,gå snålare,långsammare p.g av att det är en 2-taktare samt acelera snabbare,bli vridstarkare om man växlar ner dt50r 41km\h istället för 36km\h samt försvåra trimning ytterligare .enda probldmmet är okunniga byrokrater som inte förstår vad som händer,dt50r skulle göra max 54km\h och dra 20ml mindre än nu och varva 7.200rpm vid 45km\h och 8.100rpm vid 54km\h och få högre medel hastighet och göra 42km\h istället för 37km\h uppför solbcken på 4:an,s växel ?
Re: övrigt
Dt50r har rullat 45.866km i dag,har kört sandfors tur och retur i dag och kallt var det.men.vägen var bar
Re: övrigt
5,4hp är max tillåten motoreffekt på en eu-moped vid mer än 5,4hp räknas den som lätt mc §
Re: övrigt
Yamaha dt50r har i verkligheten bara ett tomgångsrpm på 1.000-1.300rpm och gör 45km\h vid 5.750rpm och har varvstoppet vid 9.000rpm eftersom den börjar tomgången först vid 1.000rpm direkt ,under 1.000rpm finns ingen tomgång alls ? 6.750rpm ~ 5.750rpm på dt50r och rpm mätaren på dt50r är en glädjerpm mätare som visar + 1.000rpm för mycket på dt50r ?
Re: övrigt
Rpm mätaren hoppar över 1.000rpm på tomgången på dt50r. Din åsikt om det ? tycker du det låter som en vals ?marklundt skrev:Yamaha dt50r har i verkligheten bara ett tomgångsrpm på 1.000-1.300rpm och gör 45km\h vid 5.750rpm och har varvstoppet vid 9.000rpm eftersom den börjar tomgången först vid 1.000rpm direkt ,under 1.000rpm finns ingen tomgång alls ? 6.750rpm ~ 5.750rpm på dt50r och rpm mätaren på dt50r är en glädjerpm mätare som visar + 1.000rpm för mycket på dt50r ?
Re: övrigt
Hur kollar du att den visar 1000 rpm fel?
Re: övrigt
Det är variatorn som gör att den kan hänga med motorcyklar i acelerationen .dt50r upplevs som tung och trött.men.trygg,en eu-moped scooter behöver egentligen bara 2,72hkr för att göra 53km\h i trafiken
Re: övrigt
Dom vill enbart försöka få ut mej ur kundregistret på yamaha center för att jag tillhör fel målgrupp,har snart ingen växellåda p.g av kopplingsfusk på yamaha dt50r 
