Sida 94 av 95
Postat: 04 jan 2014, 15:55
av Frolzon
Wiklund skrev:Ombygd till a-traktor?:)
En likadan skylt fram på samma ställe,
så slipper man problem med fartkameror...

Postat: 04 jan 2014, 22:22
av Patrik
He he.. Nä, inte än iaf..
Bytte kamrem å vattenpump i Juni så jag hoppas jag klarar mig utan några dyrare ingrepp ett tag framöver.
Mvh Patrik
Postat: 04 jan 2014, 22:25
av Patrik
Frolzon skrev:
En likadan skylt fram på samma ställe,
så slipper man problem med fartkameror...

/ P
Postat: 04 jan 2014, 22:27
av Patrik
Wiklund skrev:Ombygd till a-traktor?:)
Skall ha skylten bak på kärran på min "fyrhjuling".
/ P
Postat: 19 jan 2014, 00:41
av SachsMekarn
Postat: 25 jan 2014, 22:22
av Patrik
/ P
Postat: 25 jan 2014, 22:27
av pnilz
Takgök.... Fanns väl bara till volvo?
Postat: 25 jan 2014, 22:37
av Patrik
pnilz skrev:Takgök.... Fanns väl bara till volvo?
Ser ut som det fanns på Saab också fast typ 57år senare.
/ P
Postat: 06 feb 2014, 11:09
av Patrik
Ojdå, den var inte så smal som han trodde?
http://blogs.hotrod.com/tragedy-104161.html
/ P
Postat: 06 feb 2014, 12:21
av 56:an
huajaj...
En gång i min gröna ungdom skulle jag göra en engine tune up på ett raggaråk, det var en stor Chevrolet årsmodell -66 tvådörrars och med 396 motor. Det var oljebyte tändinställning m.m.
Motorn minns jag hade jättestor luftrenare och en fyrportsförgasare och med ett kraftigt typ plattjärnsstag som drogs bakåt mot kupén när man gasade.
Efter en stund fick jag ihopatt och skulle ut och provköra runt kvarteret vilket ju var skoj med en sån bil. Jag körde ut och nerför gatan och då hängde sig gasen
Jag blev skiträdd och paralyserad och stampade hejvilt på gasen men det bara fortsatte....
Då trampade jag bromsen med båda fötterna och då slutade det och accelerera men den stannade inte bara jobbade hårdare i motorn...
I samma sekunder fick jag fattningen åter och vred av tändnyckeln och till slut stannade bilen
Jag klev ur och var som gelé i benen och öppnade huven och fick se att en led på det där långa gasstaget ville fastna nånstans på luftrenaren och det såg ut som det var viktigt att luftrenare satt precis rätt för det skulle fungera.
En sån grej glömmer man inte i första taget och sedan dess är jag mycket noga med och titta på gaslänkage så det inte ska häkta i och fastna nånstans när man gasar

Postat: 06 feb 2014, 13:51
av HSE
Så han körde över domarbasen! Inte bra för framtida prisbedömningar

Postat: 06 feb 2014, 19:07
av SachsMekarn
För lite gas eftersom det tog stopp

Postat: 06 feb 2014, 19:13
av ughla
SachsMekarn skrev:För lite gas eftersom det tog stopp

Hahaha mja, jag har provat full gas men det tog tvärstopp ändå. Men så var det ju en slö gammal 740.
Postat: 09 feb 2014, 20:04
av Patrik
Mitten på parkeringsrutan är tydligen inte så lätt att pricka..
/ P
Postat: 09 feb 2014, 20:34
av Frolzon
Patrik skrev:Mitten på parkeringsrutan är tydligen inte så lätt att pricka..
/ P
Han har nog lämnat plats för en likadan EU-moped i samma ruta...
