Vad har ni för väder?
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Vad har ni för väder?
Verkar som att Vännäsvädret kommer att vara detsamma den närmaste två veckorna. -3 till 3 grader och lite regn emellanåt
Nä, det här är inte vad jag kallar en riktig vinter

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Här har det legat runt3-4 grader och regn till och från senaste veckan. Tempen är ok för årstiden men saknar solen, minns inte när jag såg den sist 

Lurar då på att emigrera...56:an skrev:När jag kollade nyss så fanns solen i Moskva![]()

Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Nä, flytta så där går inte så lätt och säkert inte för dig heller men skulle jag jag vinna *valfri resa* så är risken stor jag skulle välja Moskva 

- pangerva
- Forumsponsor
Enkelbiljett?56:an skrev:Nä, flytta så där går inte så lätt och säkert inte för dig heller men skulle jag jag vinna *valfri resa* så är risken stor jag skulle välja Moskva
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Förresten... Kanske jag skulle ändra planerna och resa till Göteborg där solen alltid skiner och knappt regnar nånting 

- pangerva
- Forumsponsor
Du är välkommen!56:an skrev:Förresten... Kanske jag skulle ändra planerna och resa till Göteborg där solen alltid skiner och knappt regnar nånting
Jag kan guida dig runt.....

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Det kan inte vara samma Göteborg som jag brukar åka till56:an skrev:Förresten... Kanske jag skulle ändra planerna och resa till Göteborg där solen alltid skiner och knappt regnar nånting

56:an skrev:Nä, flytta så där går inte så lätt och säkert inte för dig heller men skulle jag jag vinna *valfri resa* så är risken stor jag skulle välja Moskva
Vad är det som är så fantastiskt med Ryssland.Vad tror du om Nord Korea, lockar inte det.
Dom vill stå på egna ben och vägrar underordna sig den globala maffianHasse skrev:Vad är det som är så fantastiskt med Ryssland...

Nordkorea? Varför frågar du just om det?
Nej, jag har ingen speciell längtan dit och inte till Thailand eller nåt annat ställe långt bort i Asien.
Men Ryssland är faktiskt ganska nära, men ändå så avlägset att man aldrig nåt får veta, när såg du en film från Ryssland senast?

Hasse skrev:56:an skrev:Nä, flytta så där går inte så lätt och säkert inte för dig heller men skulle jag jag vinna *valfri resa* så är risken stor jag skulle välja Moskva
Vad är det som är så fantastiskt med Ryssland.Vad tror du om Nord Korea, lockar inte det.

Ja, det var länge sedan och för mycket länge sedan såg jag en rysk film på tv, som handlade om andra världskriget. Filmen var väldigt lång, filmad i svartvitt men väldigt, väldigt bra. Har sökt efter denna film men ej lyckats hitta den. Den handlade om, som jag minns, några barns upplevelser, strapatser och glädjeämnen under brinnande krig i Ryssland. Vid filmens slut var det som om en av pojkarna åldrats så mycket som kanske 30 år trots att det egentligen bara förflutit några år. Inte så att han såg ut som en trettioåring, för han var väl bara i 10-12 års åldern, men ändå på något sätt hade åldrats väldigt mycket. Märker att det är knepigt att förklara detta... Hur som helst så minns jag filmen som mycket bra och jag har som sagt tyvärr inte lyckats finna den igen, minns ej heller filmens titel.56:an skrev:...när såg du en film från Ryssland senast?
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Nä, inte så konstigt. Beror mer på vad dom har gjort. En ung pojke som gjort nåt brott kallas genast "man" om det står om det i nån tidning
Hemma ser jag inga filmer alls utom möjligen nån kort på tuben. Men för ett par år sen var jag en kväll på ett vuxenfritids och såg en (fransk?) film som mestadels utspelades på ett ryskt barnhem. Det var ett europeiskt par som hade adopterat en liten pojke men lyckades rymma och sökte istället sin mamma som hade lämnat honom på barnhemmet när han var nyfödd. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad filmen heter men jag gillade den verkligen. Dom andra där tror jag mer gillade vanliga Hollywoodfilmer men alla satt ändå kvar och tittade gripna av filmen.
Årstiden i filmen var ungefär samma som när jag såg den, tidig vår och snöslask och det var mest mulet mörkt där liksom här.
Fast riktigt var det där barnhemmet låg i verkligheten vet man ju inte, det ser ju ungefär likadant ut i både Ryssland, Ukraina och Vitryssland m.fl. ställen...
Dom har börjat köra filmer där igen och ikväll gick en film, äta sova dö, men jag har varit fullständigt apatisk i flera dagar nu och inte orkat ta mig för nånting mer än och äta sova dock lever jag fortfarande i detta ögonblick

Hemma ser jag inga filmer alls utom möjligen nån kort på tuben. Men för ett par år sen var jag en kväll på ett vuxenfritids och såg en (fransk?) film som mestadels utspelades på ett ryskt barnhem. Det var ett europeiskt par som hade adopterat en liten pojke men lyckades rymma och sökte istället sin mamma som hade lämnat honom på barnhemmet när han var nyfödd. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad filmen heter men jag gillade den verkligen. Dom andra där tror jag mer gillade vanliga Hollywoodfilmer men alla satt ändå kvar och tittade gripna av filmen.
Årstiden i filmen var ungefär samma som när jag såg den, tidig vår och snöslask och det var mest mulet mörkt där liksom här.
Fast riktigt var det där barnhemmet låg i verkligheten vet man ju inte, det ser ju ungefär likadant ut i både Ryssland, Ukraina och Vitryssland m.fl. ställen...
Dom har börjat köra filmer där igen och ikväll gick en film, äta sova dö, men jag har varit fullständigt apatisk i flera dagar nu och inte orkat ta mig för nånting mer än och äta sova dock lever jag fortfarande i detta ögonblick

Nu djäklar har jag lyckats hitta filmen.
Den heter "Idi i smotri" på ryska och den svenska titeln är "Gå och se". Filmen är från 1985 och visades på TV2 den 8/12-89. Har nu beställt filmen, den är på två DVD-skivor och kostade med frakt 348kr. Som jag minns filmen så är den en av de bästa filmer som jag någonsin sett om inte den allra bästa och då har jag bara senaste året sett drygt 300 filmer.
Får väl rikta ett tack till 56:an som fick mitt minne att vakna till liv om denna film.

Den heter "Idi i smotri" på ryska och den svenska titeln är "Gå och se". Filmen är från 1985 och visades på TV2 den 8/12-89. Har nu beställt filmen, den är på två DVD-skivor och kostade med frakt 348kr. Som jag minns filmen så är den en av de bästa filmer som jag någonsin sett om inte den allra bästa och då har jag bara senaste året sett drygt 300 filmer.
Får väl rikta ett tack till 56:an som fick mitt minne att vakna till liv om denna film.

- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den