Sida 2 av 2

Postat: 16 maj 2012, 10:51
av G-son
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ZVEZDA M50 skrev:Jag vill kommentera texten på RN Motors hemsida;

"...I testet gav systemet en effektökning på ca 6% utan fininställning av tändningen. Det gav en fartökning från 79 km/t till 84 km/t med en fyrväxlad 60cc Sachs motor..."

Detta säger mer om hur olämpligt motorn tändsystem var från början, inte hur bra det elektroniska är. För att inte nämna hur dumt det är att inte "finjustera tändningen".
Reagerade ungefär likadant när jag läste den texten, det säger mer om säljaren än om tändsystemet. Orkar man inte justera in det nya dyra tändsystemet, hur ska man då få någon att tro att det man bytte ut var korrekt inställt? Var det inte det är testet inte vatten värt... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 maj 2012, 10:21
av ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:
ZVEZDA M50 skrev:Jag vill kommentera texten på RN Motors hemsida;

"...I testet gav systemet en effektökning på ca 6% utan fininställning av tändningen. Det gav en fartökning från 79 km/t till 84 km/t med en fyrväxlad 60cc Sachs motor..."

Detta säger mer om hur olämpligt motorn tändsystem var från början, inte hur bra det elektroniska är. För att inte nämna hur dumt det är att inte "finjustera tändningen".
Reagerade ungefär likadant när jag läste den texten, det säger mer om säljaren än om tändsystemet. Orkar man inte justera in det nya dyra tändsystemet, hur ska man då få någon att tro att det man bytte ut var korrekt inställt? Var det inte det är testet inte vatten värt...
Inte ens begagnat vatten av den sorten som är oangenämt...

Allvarligt, marknadsför man ett tändsystem med "sådana fakta" så är det en tydligt "KÖP ALDRIG" signal. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 18 maj 2012, 12:37
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag antar att det är detta tändsystem som rnmotor och ettans m.fl. sälger.

http://www.norscand.com/brytarlost-tsystem-6v-motur-p-15111-c-2212.aspx

vilket tändsystem som kan antas funka bäst antar jag beror på hur mycket trimmat man har. dom brytarlösa tändsystemen skall väl ändra tändläge vid högre varvtal, hur mycket dom ändrar och vid vilket varvtal avgör väl vilken motor dom är lämpade till.

tändsystem som ser ut som det som diskuteras här ser man ibland på ebay och dom kommer då från mofa/mokick det vill säga motorer i effektspannet 1.5 till 3 hk ungefär.

koukason däremot kommer väl från kinabyggda zyndapp, rätta mig om jag har fel, som byggs i KKRutförande. dom har i alla fall visat sig funka på högtrimmade motorer.

en strobolampa är nog ett nödvändigt hjälpmedel om man vill lära sig mer om hur dom tändsystem man har fungerar. <!-- </EdIndex> --></div>