Sida 2 av 2
Postat: 26 maj 2012, 11:05
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Annars bygg om systemet med en utanpåliggande tändspole och konding.
Har allt tänkt på om man inte skulle ta å göra det så att man vågar sig ut på längre turer, nu blir det mest kortare turer inomskärs.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 maj 2012, 11:50
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bensinen i dag har lägre kokpunkt än den hade förr.bensinbolagen kallar det ångtryck. jag har en motorsåg, partner 500 som jag bara använder att kapa ved med. den har bensintanken gjuten i sama block som vevhuset. det blir så varmt att 95 mackbensin kokar i tanken.
Lösningen: aspen miljöbensin. den har högre ångtryck/kokpunkt. inga problem men den går så het att tändstifften säger upp sig efter några timmar. ser ut som nya men vägrar att släppa fram gnista. dock inte bensinens fel. står man ock kör på full gas och kapar upp 6 kubik så fort som man hinner lyfta fram dom med gripen så självklart gäller det på grejorna.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 maj 2012, 11:53
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->off topic. sorry. om någon har en skrotsåg paartner 500/5000 men hel cylinder är jag intreserad, för jag har problem med infästningen av handtaget som sitter skruvad direkt i cylindern.
erland <!-- </EdIndex> --></div>