Hur dämpar ni ljudet?
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det låter som mopeden blev tystare tack vare ölburken. 
När jag var femton satt det alltid en insats i ljuddämparen på nya mopeder. Alla utom gubb- och tantmopedister tog genast bort den men mopeden lät inte nämnvärt mer för det. Lite mer ljud blev det kanske... men bara lite.
Det var så på de vanligaste mopederna typ MCB, Zündapp, Puch, Mustang, Fram-King m.fl.
I vintras köpte jag en kartong med några olika insatser på Tradera. Jag kunde nästan identifiera alla sorterna (4-5 stycken) trots det är över fyrtio år sedan jag höll på meatt...
<!-- </EdIndex> --></div>

När jag var femton satt det alltid en insats i ljuddämparen på nya mopeder. Alla utom gubb- och tantmopedister tog genast bort den men mopeden lät inte nämnvärt mer för det. Lite mer ljud blev det kanske... men bara lite.
Det var så på de vanligaste mopederna typ MCB, Zündapp, Puch, Mustang, Fram-King m.fl.
I vintras köpte jag en kartong med några olika insatser på Tradera. Jag kunde nästan identifiera alla sorterna (4-5 stycken) trots det är över fyrtio år sedan jag höll på meatt...

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha tjena, updatering av läget.
Jamarcol monterad och provstartad.
Ljudet är ungefär som med det jag kallar orginal avgasrör.
Det får väl duga, jag tror att det kanske blir bättre "flås" med denna.
Jag gillar krökens böjning då ljuddämparen kommer längre ner nu så inte fotbromsen tar i när man bromsar.
Dessutom är den ganska snygg, faktiskt.
Tack för tipset, den får duga...så länge...
mvh
stefan
<!-- </EdIndex> --></div>
Jamarcol monterad och provstartad.
Ljudet är ungefär som med det jag kallar orginal avgasrör.
Det får väl duga, jag tror att det kanske blir bättre "flås" med denna.
Jag gillar krökens böjning då ljuddämparen kommer längre ner nu så inte fotbromsen tar i när man bromsar.
Dessutom är den ganska snygg, faktiskt.

Tack för tipset, den får duga...så länge...
mvh
stefan