Säcken skrev:Det medför en stor risk att ha motorfordon i huset, min bror hade sin HD i sovrummet över vintern. Gardinerna fladdra fint ibland
Själv skulle ja aldrig våga att ha nått bensindrivet i huset
Känner en som renoverade en Indian i vardagsrummet, snacka om lukt
två puch maxi, en golf vw 1.6 förgasar motor, och 1 solex har renoverats i mitt vardagsrum. hyres! men jag har respekt för grannarna, meckade då bara innan kl 20 på kvällen och efter 10 på dagen om jag inte jobbade.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det jobbades i lägenheterna även på sextio- sjuttiotalet. En av killarna höll på med en NV20 (men man sa inte så då man sa istället Sachs150...) i sitt pojkrum. Den var fyrväxlad och med frilägessökare. Största grejen var nog och ta in och ut den. Visserligen bodde dom på nedre botten men ändå.... Även en röd 2-växlad Novolette, minst en ombyggd och trimmad Silverpil och så en dansk påhängare typ BFC jobbades det med där. Påhängsmotorn köpte jag men var den tog vägen vet jag inte.... I sista vevan byggdes OA-5 högtalare och sedan kom militärtjänst, bilar och flytta hemifrån och börja på ett jobb.... Träffa tjej, bilda familj och sedan vet jag inte.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Renovera något inne är ju lugnt, värre å ha en startklar moppe ståendes i ena hörnet av vardagsrummet när man har lite party
Dyrt å jobbigt att slipa golv <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken skrev:Renovera något inne är ju lugnt, värre å ha en startklar moppe ståendes i ena hörnet av vardagsrummet när man har lite party
Dyrt å jobbigt att slipa golv
golvet är inte så farligt går att lägga matta över men när man lyckas repa moppen är lite mer synd <!-- </EdIndex> --></div>
Vad är det för fel med att kröken blir blå?
En vackert blånat avgasrör är i mina ögon snyggt och vittnar det ju om att bitarna används.
Däremot; jag vill nog varna för att sätta likhetstecken mellan "för sen tändning" och "blånad böj". Visserligen är det så att avgastemperaturen stiger med senare tändvinkel, men hur varmt det är beror ju på fler detaljer än just tändvinkeln. Plus det faktum att t.ex. godstjocklek och typ av ytbehandling är olika "känsligt" för blånad. Således kan det vara ett mycket trubbigt instrument att diagnosticera med.
Att eldsflammor verkligen slinker ut i avgasporten på en moppemotor ställer jag mig lite frågande till. Frågan är väl om man verkligen kan ställa tändningen såpass sent att detta skulle kunna inträffa? Detta bortsett från det faktum att motorn skulle bli fullkomligt orkeslös. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har inget emot blåa krökar, men tycker att min vardagsrumsmoppe skall ha lite känsla av ny moped. Därför var det kul att det gick att få så rent. Är man putsnörd så är man.
Dessutom gillar jag att testa nya medel, blir dessutom glad när de funkar så bra som detta. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir nog att köpa hem lite av det där... SM-50 in har en redigt blå krök efter dagens tuffa backövning upp till ås-masten...är nog en av de brantaste backarna i ö-vik... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Säcken skrev:Renovera något inne är ju lugnt, värre å ha en startklar moppe ståendes i ena hörnet av vardagsrummet när man har lite party
Dyrt å jobbigt att slipa golv
känner igen det där. inte för ja behövde slipa golv precis. men under en grillkväll för några år sedan så hade ja min dappe stående startklar i köket och alla var ute i trädgården. ett tu tre så var en av mina polare borta men han kom snart tillbaka. (hade vart o pinkat sade han) men inte fasen va han bara o pinka. han kicka igång moppen o lät den stå på tomgång ca 20 minuter vilket vart en fin dimma inomhus, sov ute i hammocken den sommarnatten och några nätter fram sov ja i husvagnen. så nog kan de vara farligt med startklara saker inomhus!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För att lugna alla er oroliga, det är ingen olja i, inte heller nån bensin.
Så nån start blir det inte.
Men nåt mesigt underlägg mot parketten lägger jag inte dit, golvet behöver ändå slipas om nån gång. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade funderingar på om det tar bort blåneringen om man svetsar i krom. ska nog pröva nångång.. <!-- </EdIndex> --></div>