Sida 2 av 2

Datablad

Postat: 10 jun 2012, 16:48
av Puchlasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har skrivit vad det står på databladet som Puch skickade med Montana 82. Och faktiskt även de munstycken jag har på min Montana.

Men som vanligt är det ju bara genom att prova sig fram som det går att hitta rätt. Andra fel ?? Är allt tätt, rent, täta packboxar ? osv.
Din beskrivning av luftburken lät helt rätt. Oftast åkte det vita röret med sin tätning bort när man trimmade, för att få mer luft. Har själv provat, men inte sett nån märkbar skillnad med eller utan. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 jun 2012, 18:23
av Patrik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
monarped skrev:e de nån som har en montana gl me 12 fugge som kan kolla va ni har för munstycke o hur ni har nålen
ja misstror inte nån
men problemet kvarstår,med 50 tål den ingen gas på låga varv
o me 56 o 66 så böar den
På min Montana 79 med alla strypningar kvar i luftburken(inte bara den i röret utan även uppe i intagshålet) så är jag ganska säker på att det bara satt #48 i förgasaren vid inköp, sedan pillades det bort lite strypningar i luftburken och större munstycken inköptes allt eftersom.

En koll i sortimentskåpet idag så låg de här två kvar på samma ställe som de legat sedan 80-talet:
Bild

mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 jun 2012, 14:30
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle behöva ett 48 o ett 68
nån som vet var ja kan köpa dessa utan att frakten kostar dubbelt så mycke som munstyckena <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 11 jun 2012, 20:51
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju säga det att denna är helt original,ingen trimmning elle nått <!-- </EdIndex> --></div>

går bra nu

Postat: 15 jun 2012, 12:55
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går bra nu, men måste ha full gas när ja ska kiccka i sta den alt rulla ista den
hittade ett munstycke men såg inte va de va för storlek men nånstans runt 66, kanske under kanske över

den borde få mindre soppa om ja sätter clippset på nålen längst upp va
nu sitter den på andra spåret

eller va säjer ni :?: <!-- </EdIndex> --></div>

Re: går bra nu

Postat: 15 jun 2012, 13:59
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
monarped skrev: i sta den alt rulla ista den

Gå i stå vet jag vad det betyder men vad menar du? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 jun 2012, 14:13
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->måste ha full gas när jag kickar i gång eller rullar i gång den
kan det vara så att den får för mycket bensin
den borde väll få mindre om jag flyttar ner clippset på trottelnålen ett hack eller två <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 jun 2012, 16:02
av monarped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fattar inte va som e felet
har testat 50 56 66 68 o 70 nånting
o clippset på nålen alla spår
kör med underdelen av luftburken med ett fillter ja klippt ut från ett gammalt te crossen o ändå vill den inte

har en zundapp combinett sport 62a med 10 mm förgasare fast med STÄLLBART MUNSTYCKE o om den så står flera år e de bara att kicka till den en gång utan gas o den startar direkt

får väll tryka dit en annan förgasare ,tycker bara de e synd för de e roligt när allt e original , o den ska ju funka me denna förgasaren <!-- </EdIndex> --></div>