<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som du fått tag på en trevlig utmaning Niklas.. angående besiktningen så skulle jag nog provat att besikta den med B20 in..är nog som amarace säger i sitt inlägg..gissar att dom inte bryr sig om att det sitter en lite*häftigare*motor i PVn.. du kan ju däremot vara noga med att se att bilen är i bra funktion i övrigt när du åker dit..känns i mina ögon sett som att bilprovare oxå gillar veteranbilar.. har ju besiktat en del veteraner och bilprovarna har hitills varit *snälla* mot dem... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->b16 är så fruktansvärt trött, och 6 volt är ju ingen hit...lägg ut b20n i byte mot en b16 annars, så byter nog vem som helst...om du vill ha b16 dvs =) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim skrev:b16 är så fruktansvärt trött, och 6 volt är ju ingen hit...lägg ut b20n i byte mot en b16 annars, så byter nog vem som helst...om du vill ha b16 dvs =)
skall att göra ett försök att besiktiga med b20 under huven o se vart de slutar. inte byter ja rakt av mot en B16 precis. hörde de börjar kosta med friska b20 motorer också så den ska ja va rädd om. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
alla lister medföljer til hela bilen. de har ej blivit monterade efter lackering. är mkt som medföljer de ja vet saknas är stötfångarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hämtningen närmar sig. skall fara hemifrån 08:00 imorgon upp till rottneros för att lasta bil med tillhörande delar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har haft pv i 30 år o alldrig vart ute för att de gnölat om b20n
enda har väl varit om man haft 45orna på så har de klagat lite men ingen ombes <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har den hämtats hem. gick smärtfritt. inget fastrostat lik inte. imorgon börjar de roliga. först en rejäl tvätt med hetvattentvätten. sen gå igeno tillhörande saker o se vad man ska använda för delar. slot-agsen medföljde som ja hade hoppats på. medföljde en glasfiber G-keps men den skall ja avyttra. finns säker ngn epa- grabb som vill ha! kom hem sent nu ikväll så de vart inget direkt fotande ikväll. men mer kommer imorgon!
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle skrev:Nu är det imorgon, Niklas Vi väntar med spänning på bilder.
lugn i stormen nu ja måste ju hinna åka dit och börja göra ngt innan de kan bli foton tagna. ska kika in på nostalgifiket med som ligger strax bredvid där ja har pv:n <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var iväg dit där pv:n står idag o gick genom lite saker som var med. det kommer ta ett antal timmar innan denna kan startas upp. saknar delar till gasreglage bland annat, förut hade bilen b!6 med Zenith men nu e de B20 med en Su på. ska se vad ja kan fixa till för lösning. sen ska ju elsystemet tillbaka på något vis. nu kan man att undra vad man skaffat. men den kan nog bli frän när den e klar. den e lite åt sidenmatt i lacken. men de kan nog bli snyggt med alla lister på plats och slot-magsen på. slänger med 2 bilder från dagen. oavsett om den inte blir original så e de iaf skoj att bevara en sån här bil tycker jag.