ny skoterett
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Luftburken är densamma som till en "vanlig" flinta, men på skoteretten har den (som jag skrev tidigare) en stor rund öppning på vänster sida. Det skall sitta en gummidamask från denna öppning till det runda hålet i plåten.
Öken fläkten har (som jag skrev tidigare) större fläktkåpor än den tidigare varianten. <!-- </EdIndex> --></div>
Öken fläkten har (som jag skrev tidigare) större fläktkåpor än den tidigare varianten. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte för att vara taskig, men jag skrattade högt och länge då den inte startade efter du skruvat fast grejerna. Vilken jäkla moppe skoteretten är
, den verkar kunna få den mest erfarne mekanikern att tugga grus. För jag vet ju att du kan dina grejer.
Det var någon som skrev kåseriet "Ingengörens hämnd" på Speedriders, appropå Sachs motorn. Den kille hade tydligen inte mekat på en Skoterett. <!-- </EdIndex> --></div>

Det var någon som skrev kåseriet "Ingengörens hämnd" på Speedriders, appropå Sachs motorn. Den kille hade tydligen inte mekat på en Skoterett. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
hm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej och jag glömde skriva att det sista jag lyckades med var att slita gashantaget i småbitar så den lilla grejen som håller vajern inne i handtaget försvann på golvet nånstans
jag visste faktiskt inte att skotoretten var en moppe från helvetet,
trodde att den var lika enkel att meka med som min monarscoot men så var det inte, allt krånglade hela dagen och som sagt inte blev det bättre när jag upptäckte hur vajrar och el var draget i ramen,
men jag satt o kollade runt nätet lite och hittade detta

7 hästar och automatväxel, så frågan är ju hur mycket orginalig skall man vara i detta läget, kan man dölja den motorn under kåpan så får man ju en smidig och snabb moppe
en annan sak jossan, sprängskiserna du har på skotoretten, dom är så stora så när jag skriver ut dom så får jag bara med halva, går det att minska?
hej <!-- </EdIndex> --></div>
jag visste faktiskt inte att skotoretten var en moppe från helvetet,
trodde att den var lika enkel att meka med som min monarscoot men så var det inte, allt krånglade hela dagen och som sagt inte blev det bättre när jag upptäckte hur vajrar och el var draget i ramen,
men jag satt o kollade runt nätet lite och hittade detta

7 hästar och automatväxel, så frågan är ju hur mycket orginalig skall man vara i detta läget, kan man dölja den motorn under kåpan så får man ju en smidig och snabb moppe
en annan sak jossan, sprängskiserna du har på skotoretten, dom är så stora så när jag skriver ut dom så får jag bara med halva, går det att minska?
hej <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: hm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har gjort så för att de ska få bäst upplösning. Om du sparar dem på din dator och sedan skriver ut dem från hårddisken så korrigeras dom automatiskt till A4 storlek MED bra upplösning. Om jag storleksändrar dom så blir de lite "kladdiga" och otydliga. <!-- </EdIndex> --></div>peter/gbg skrev:jossan, sprängskiserna du har på skotoretten, dom är så stora så när jag skriver ut dom så får jag bara med halva, går det att minska?
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, den luckan sparar en del gråa hår! Jag lyckades få igenom vajern genom det gamla elektrikertricket: Sätt ihop ändarna på den nya och gamla vajern (löda är bäst, får inte bli för tjock skarv dock) och dra ur den gamla och vips åker den nya med in! 
Det där med luftburken är skumt, varför har två Scoteretter bytt till fel? Men som sagt, ta upp hål i sidan på burken och stick in en armerad plastslang som har ungefär samma diameter som hålet i insugsplåten vid kåpan och sedan får du fixa någon typ av stos som håller fast slangen vid plåten.
Ja, det där med att saker blir värre när man börjar pilla är ju INTE kul
men sätt dig lugnt och fundera på vad du gjort sedan den startade senast och fundera ut vilka felkällor som finns. Eftersom problemet verkar vara förgasaren kan du spruta in lite startgas alt pytsa i lite bensin direkt i förgasarhalsen och se om den tänder. Då vet du var felet ligger, i alla fall. <!-- </EdIndex> --></div>

Det där med luftburken är skumt, varför har två Scoteretter bytt till fel? Men som sagt, ta upp hål i sidan på burken och stick in en armerad plastslang som har ungefär samma diameter som hålet i insugsplåten vid kåpan och sedan får du fixa någon typ av stos som håller fast slangen vid plåten.
Ja, det där med att saker blir värre när man börjar pilla är ju INTE kul

- JanneHagnell
Re: hm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
I fönstret som kommer fram när du trycker Print brukar ofta finnas en ruta att klicka i som det står "Fit content to page" eller liknande. Leta efter en sådan och klicka i. <!-- </EdIndex> --></div>Raketsport skrev:Jag har gjort så för att de ska få bäst upplösning. Om du sparar dem på din dator och sedan skriver ut dem från hårddisken så korrigeras dom automatiskt till A4 storlek MED bra upplösning. Om jag storleksändrar dom så blir de lite "kladdiga" och otydliga.peter/gbg skrev:jossan, sprängskiserna du har på skotoretten, dom är så stora så när jag skriver ut dom så får jag bara med halva, går det att minska?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har kört skoterett i flera år och har inte haft några större problem... Då har jag kört med två olika motorer dessutom. Är man bara noga med att grejorna sitter ihop klokt och att tändsystemet är friskt och med rätt inställningar så funkar det, jag lovar
! Fick vid ett tillfälle byta förgasare, men utöver det - inga problems! <!-- </EdIndex> --></div>

- JanneHagnell
hm,
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja jag skall göra så med luftslangen till sidan där, sen får man väl montera nåt litet filtet längts ut så man slipper få in skräp,
och gasvajern måste jag ju få i
men jag tror ju att mina problem med skotoretten just nu beror på
långvarigt slarv och dåligt underhåll från förgående ägare, så får jag se sen hur den funkar, sen håller jag med om att om man är supernoga med alla inställningar och packningar osv så är det klart att den borde funka bättre, bara det man kanske inte alltid orkar vara så noggran som önskar ibland, förvånar mig lite att den är så svår att meka med, det visste jag inte, den luftburk som sitter på är ju lite konstig, tre små hål som den skall ta in luft igenom, måste ju gå att göra bättre, men sånt får jag kolla när den startar <!-- </EdIndex> --></div>
och gasvajern måste jag ju få i

men jag tror ju att mina problem med skotoretten just nu beror på
långvarigt slarv och dåligt underhåll från förgående ägare, så får jag se sen hur den funkar, sen håller jag med om att om man är supernoga med alla inställningar och packningar osv så är det klart att den borde funka bättre, bara det man kanske inte alltid orkar vara så noggran som önskar ibland, förvånar mig lite att den är så svår att meka med, det visste jag inte, den luftburk som sitter på är ju lite konstig, tre små hål som den skall ta in luft igenom, måste ju gå att göra bättre, men sånt får jag kolla när den startar <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha då sitter det alltså "ökenfläkt" på vår H-vetesmoped. Den har inga varmgångsproblem fast vi har den äldre modellen utan extra gälar. Gick ner och fotade lite när bakdelen nu var avmonterad, den här tråden blir bildtätast på forumet 

<!-- </EdIndex> --></div>

-
hm
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite uppdatering på helvetesmoppen från monark

den blev i helgen undanställd i ett hörn i meklokalen
men sen plockade jag fram ett compactobjekt och monterade en helrenoverad treväxlad fot med membracylinder osv, mycket roligare

skall bara hitta två skärmar och en sadel så är den nästan klar <!-- </EdIndex> --></div>

den blev i helgen undanställd i ett hörn i meklokalen
men sen plockade jag fram ett compactobjekt och monterade en helrenoverad treväxlad fot med membracylinder osv, mycket roligare

skall bara hitta två skärmar och en sadel så är den nästan klar <!-- </EdIndex> --></div>