Orginal moped

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men orgina är det, även om den är omlakerad, fult. Det är ju bara några my färg på ytan av orginalet.
Hur skall jag tolka min Autoped från 53, där framdäcket är bytt, annars varenda orginalbricka och skruv sitter kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
scoiattolo
Inlägg: 80
Blev medlem: 22 aug 2010, 23:00
Ort: Lund

Inlägg av scoiattolo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett i-landsproblem är nog en bra benämning. För något världsproblem är det ju knappast..

På min orörda HVA Novolette har jag bytt både däck och slangar för att våga köra med den. Kilremmen och tändspolen ska också bytas inom kort och inte heller detta anser jag påverka värdet negativt.

Men det är ju jag. Den köpare som absolut måste ha de däck, det tändstift osv som satt på när den var ny får helt enkelt försöka hitta ett exemplar som har detta kvar! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1584
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alla har sin egen definition av detta, alla får givetvis också ha det.

Slitdelar som är bytta, däck, kedja eller rem, vajrar, tändstift, glödlampor, till och med och avgassystemet, anser inte jag tar originalet ur fordonet, men när den är omlackerad har man suddat bort originalet, i mina ögon, oavsett hur fin lacken är.

Som sagt, detta är min definition och alla har rätt till sin.

Vad som är viktigt vid en försäljning är att man inte hävdar att skicket är orört och lurar en köpare att tro det, om man vet att så inte är fallet. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ilandsproblem-Absolut.. Min raketare har fanimej inte en originalskruv kvar,
men det stör inte mej det minsta. Jag använder ju den, å vet EXAKT vad jag har mellan bena. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
scoiattolo skrev:Ett i-landsproblem är nog en bra benämning. För något världsproblem är det ju knappast..

På min orörda HVA Novolette har jag bytt både däck och slangar för att våga köra med den. Kilremmen och tändspolen ska också bytas inom kort och inte heller detta anser jag påverka värdet negativt.

Men det är ju jag. Den köpare som absolut måste ha de däck, det tändstift osv som satt på när den var ny får helt enkelt försöka hitta ett exemplar som har detta kvar!
slit delar är inget fel å byta! däck går ju åt fattar VEM som helst!
du stoppar ju i ny bensin hela tiden :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart man får byta däck ... med då är det naturligtvis inte original däck :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Klart man får byta däck ... med då är det naturligtvis inte original däck :lol:
orginal tilbehör! :D
krångla inte till detta nu <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar