Zündapp KS50 1968 - provkörd
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Inlägg: 570
- Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
- Ort: Boden
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Inlägg: 570
- Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
- Ort: Boden
-
- Inlägg: 570
- Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
- Ort: Boden
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alla 50cc Zundapps som såldes nya till Sverige var MOPEDER. med en
sur 1hk cylle. Å sen ere väl så att alla moppar som om än bara gjorts ett
ynka kolvjack, i lagens mening inte är en moped längre
<!-- </EdIndex> --></div>
Måste få fråga: varför detta tugg om motorcyklar.
Alla 50cc Zundapps som såldes nya till Sverige var MOPEDER. med en
sur 1hk cylle. Å sen ere väl så att alla moppar som om än bara gjorts ett
ynka kolvjack, i lagens mening inte är en moped längre

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tack! Tidigare var jag inte så överdrivet förtjust i Nymans/MCB-moppar utan det var mest tyska grejer jag gillade. Men nu är det annat även om Zündapp är grejernas grej liksom... <!-- </EdIndex> --></div>2takt68 skrev:Mycket snygg renovering du håller på med Pälle.
Jag tillhör också dom som tycker att flera märken och modeller har sin charm och inte vill räta in mig i ett specifikt led.
Olika är kul
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom e fin dom där tycker jag, lite egen med högtanken å svart me röd sadel. När man va 15 i tidigt 70 tal då stod "pungkrossarn" lågt i kurs,
även förgasargallren på sc, å originalstyren, de var ju bara så Gubbigt.
Nu e man ju gubbe så nu ere charmigt värre.
<!-- </EdIndex> --></div>
även förgasargallren på sc, å originalstyren, de var ju bara så Gubbigt.
Nu e man ju gubbe så nu ere charmigt värre.

-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men nog är motorn mer stilren med en päroncylle. 
Dom där jättecyllarna drar nog påålisens ögon åt sig. men det finns väl inte pärontrim av värre mod.
De är riktigt snygga dessa svartröda ballcraschers (har även sett en sådan passera på gatan mot södra sverige
)
men erkänn.. är det så lattjo å köra en sån båge i 30knutar på cykelbanor lr..?
En Zundapp MÅSTE trimmas å köras på landsväg.
Men en riktigt snygg renovering må jag säga grattis
psst. (you got pm) <!-- </EdIndex> --></div>

Dom där jättecyllarna drar nog påålisens ögon åt sig. men det finns väl inte pärontrim av värre mod.
De är riktigt snygga dessa svartröda ballcraschers (har även sett en sådan passera på gatan mot södra sverige

men erkänn.. är det så lattjo å köra en sån båge i 30knutar på cykelbanor lr..?
En Zundapp MÅSTE trimmas å köras på landsväg.
Men en riktigt snygg renovering må jag säga grattis

psst. (you got pm) <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..