Sida 2 av 8

Postat: 09 aug 2012, 22:42
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är nog breddad i baksvingen får kolla in den närmare på Mellsta nästa vecka för han brukar vara där . <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 09 aug 2012, 22:47
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Den är nog breddad i baksvingen får kolla in den närmare på Mellsta nästa vecka för han brukar vara där .
Jo, den ser lite bred ut om baken. Har funderat på att bredda i baken, men det kanske inte behövs så mycket förstärkningar med en ynka 50cc? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 09 aug 2012, 22:52
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä dom är väl starka nog det enda jag märkt när jag kört med mina är att dom kan flexa strax ovanför motorfästet pga att jag inte använder det främre topplocksfästet när jag har zundappmotor på dom.Man kanske skulle göra ett toppfäste så motorn håller ihop ramen lite extra :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 09 aug 2012, 22:59
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Nä dom är väl starka nog det enda jag märkt när jag kört med mina är att dom kan flexa strax ovanför motorfästet pga att jag inte använder det främre topplocksfästet när jag har zundappmotor på dom.Man kanske skulle göra ett toppfäste så motorn håller ihop ramen lite extra :roll:
Jag har mätt lite och listat ut att jag får plats med främre motorfäste, så det ska nog hålla i så fall. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 aug 2012, 20:10
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lekt lite smed idag, hempulad avgasfläns

Bild


Och hittade lite lämpliga rörvinklar hos farsan. Vet inte om det håller med koppar?

Bild
:? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 aug 2012, 20:14
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller gör det nog men koppar är också den av de bästa värmeledarna vilket i det här fallet är mindre bra :idea: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 aug 2012, 20:54
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Långa insugningsrör minskar varvet. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 10 aug 2012, 21:26
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Håller gör det nog men koppar är också den av de bästa värmeledarna vilket i det här fallet är mindre bra :idea:
Jo, jag vet, men hoppas att det långa (varvsänkande) insugsröret ska hinna svalna lite innan framme vid fuggen.
Cylindern håller sig förvånansvärt sval även vid stillastående tomgasande, så hoppas det ska funka.

Vad gäller varvet tycker jag att den varvar tillräckligt ändå. Är dock seg i gasresponsen, huvudmunstycke eller nåt annat tjall? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 aug 2012, 18:41
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu testkört med en massa olika munstycken, går fint vid torrgasning, men så fort det börjar gå tungt vill den dö, som om den får för lite soppa, fast det kan det väl inte vara om man uppe 220 i huvud? Eller bör man trimma bensinkranen för att få tillräckligt flöde?

Misstänker dock att det kan vara tändningstjall, kör med vanligt brytarsystem. Några tankar? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 aug 2012, 18:46
av cobra karlsson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så jävla stort munstycke :UH: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 aug 2012, 18:53
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Så jävla stort munstycke :UH:
Har testat från 170, men stiftet är fortfarande vitt. Den går ju doxk inte som den ska så man kan väl inte lite på stiftfärgen... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 aug 2012, 20:11
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->170 22_yikes.gif 22_yikes.gif

Nått stort fel där någonstans staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 aug 2012, 20:32
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:170 22_yikes.gif 22_yikes.gif

Nått stort fel där någonstans staff_36-1
Hmm, har blivit tipsad om att experimentera runt 180 från olika håll, men är ju tydligen helt ute o cyklar då?

HAr aldrig försökt mig på en mikuniförgasare till en moppe förut :oops: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 aug 2012, 20:53
av Hasse
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det en Mikuni vm 151 20mm?
I så fall om du inte har nåt herrejösses-trimm så blir det alldeles för fet blandning med så stora munstycken. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 15 aug 2012, 20:56
av Naeri
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Är det en Mikuni vm 151 20mm?
I så fall om du inte har nåt herrejösses-trimm så blir det alldeles för fet blandning med så stora munstycken.
Det är en mikuni vm151 20mm som ska mata en 50cc sk 6,25hk mahlecylinder. <!-- </EdIndex> --></div>